Mihanpostپیشنهاد سردبیرمحيط زيست

تغییرات اقلیمی زمینه ساز بحران هایی گسترده در جوامع انسانی خواهد شد ؟

 تغییرات اقلیمی زمینه ساز بحران های گسترده انسانی است و حتی به گفته کارشناسان نظامی  زندگی تمامی موجودات را تحت تأثیر قرار می دهد. مسئله ای حیاتی که در سر تا سر دنیا برای کاهش آن هزینه های بسیار زیادی می شود. برای مشاهده توضیحات بیشتر با میهن پست همراه شوید.هر ساله بخشی از بودجه کشور های توسعه یافته برای جلوگیری و مقابله با  تغییرات اقلیمی از جمله گرم شدن زمین اختصاص داده می شود. این در حالی است که بسیاری از کشور ها هنوز درگیر مسائل و مشکلات پایه ای خود هستند ، این کشور ها سعی دارند با هزینه های کلان و تغییرات اساسی در صنایع خود از شدت  تغییرات اقلیمی بکاهند.

کارشناسان نظامی نیز معتقدند حتی اگر به گونه ای عمل شود که میزان تغییرات دمایی بیش از دو درجه سانتیگراد نباشد باز هم باید منتظر وقوع یک بحران انسانی عظیمی بود که تبعات آن همه را دامن گیر خود خواهد کرد .

پیش از این نیز کارشناسان بسیاری بر این باور بودند که با تغییر دو درجه ای دما خطرات بسیاری همه موجودات را تهدید می کند و خطر زمانی شدید تر خواهد بود که تغییرات بیش از دو درجه باشد .

تغییرات اقلیمیسرتیپ استیون چنی که مدیرعامل سازمان تحقیقاتی پروژه های امنیتی آمریکا بوده همچنین و از اعضای اصلی هئیت سیاست گذاری وزارت خارجه این کشور است در همین رابطه گفت:

تغییرات اقلیمی ممکن است خیلی سریع  به بروز نوعی بحران انسانی در ابعاد گسترده بدل شود.

البته در حال حاضر ما شاهد آثار و پیامد های گرمایش زمین در برخی نقاط کره خاکی هستیم برای مثال مردمانی که بخاطر کمبود آب و غذا و شرایط نامساعد اقلیمی به نقاط مناسب تر کوچ می کنند و با بسیاری مشکلات در این مسیر مواجه هستند و حتی بسیاری از این دسته از افراد از سوی کشور های مورد تقاضا پذیرفته نمی شوند.

منبع : engadget

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا