Mihanpostپیشنهاد سردبیردکوراسیون

مهمترین نکات در خرید میز ناهار خوری

خرید میز ناهار خوری در دکوراسیون منزل شما اهمیت بسیار زیادی دارد. در این مطلب از میهن پست نکات مهمی را خواهیم گفت که در این خرید به شما کمک می کنند.

خرید میز ناهار خوری گرد یا مستطیل؟ مسئله این است! اما ما اینجائیم که هیچ مسئله‌ای برایتان باقی نگذاریم و با فوت‌وفن‌های درجه‌ای کمک‌تان کنیم که بهترین انتخاب‌تان را داشته باشید.شاید اولش فکر کنید که تصمیم برای خرید میز ناهار خوری گرد یا مستطیل بیشتر یک موضوع سلیقه‌ای است. البته که انتخاب بین این دو سلیقه‌ای هم هست! خب خیلی از ما اثاثیه گرد را بر لبه‌تیز ترجیح می‌دهیم. اما اگر تنها از روی سلیقه تصمیم بگیرید، شاید بعدا از خریدتان پشیمان شوید. مگر اینکه اصول دکوراسیون را هم در انتخاب‌تان لحاظ کنید و مزایا و معایب هر شکل میزی را قبل از خرید بدانید. اگر در ادامه با ما همراه باشید، عمده نکات لازمی را که باید دراین‌باره بدانید با شما مطرح خواهیم کرد.

میز ناهار خوری گرد؛ انتخابی صمیمی و درخور فضاهای کم‌جا

مهم‌ترین مزیت میزهای ناهار خوری گرد را می‌توان مناسب‌بودن‌شان برای فضاهای کوچک و کم‌جا دانست. میزهای گرد در فضاهای کوچک خوب جاگیر می‌شوند. البته نه هر فضای کوچکی. میز گرد بیشتر در فضاهای مربعی کوچک خوب جواب می‌دهد. پس اگر فضای ناهارخوری محدودی در اختیار دارید که تقریبا مربعی است، احتمالا میز گرد انتخاب مناسبی برایتان خواهد بود. تازه اگر صندلی‌ها را هم از نوع اکریلیک شفاف انتخاب کنید، فضای اطراف میز بزرگ‌تر جلوه خواهد کرد. درضمن چون میزهای گرد هیچ لبه تیزی ندارند، احتمال اصابت‌های دردناک با لبه‌های میز حین بروبیاهای روزمره کمتر خواهد بود. اگر بچه خردسال دارید، حتما به این موضوع دقت کنید.

خرید میز ناهار خوری

سایر نکات

صفا و صمیمیت این شکل میز‌های گرد برای دورهمی نیازی به تعریف‌ ندارد!

میزهای گرد معمولا تک‌پایه‌اند. یعنی یک پایه در وسط بیشتر ندارند. اما میزهای مربعی یا مستطیلی چهارپایه‌اند. بنابراین میزهای گرد از فضای پای بیشتری در زیر میز برخوردارند و مدام از بغل با پایه‌ها محدود نخواهید شد.

میزهای گرد را برای نشست‌های جمع‌وجور پیشنهاد می‌کنیم. اما برای نفرات زیاد چندان مناسب نیستند. مگر اینکه فضای خیلی بزرگی در اختیار داشته باشید. اما در اغلب خانه‌های قوطی‌کبریتی امروزی امکان جادادن میزهای گرد بزرگ وجود ندارد. ولی گردهای کوچک چرا! البته اگر خیلی به خرید میز ناهار خوری گرد بزرگ اصرار دارید، می‌توانید دنبال میزهای گردی باشید که از صفحه دارای قابلیت افزایش شعاع برخوردارند. منظورمان میزهایی است که صفحه‌شان بازوبسته می‌شود تا در حالت عادی جای کمتری اشغال کنند.

خرید میز ناهار خوری

میزهای گرد برای انجام بازی‌های کارتی فوق‌العاده مناسب‌اند. چون همه می‌توانید حول یک نقطه مرکزی بنشینید و به صفحه یا کارت‌های بازی دسترسی یکسان داشته باشید. خلاصه که بد نیست به سایر فعالیت‌هایی هم که دور میز خواهیم داشت نیم‌نگاهی بیندازیم!

دور میز گرد زاویه دید بهتری نسبت به سایر هم‌میزی‌هایتان خواهید داشت. این در حالی است که دور میزهای مستطیلی، کسانی که در یک ردیف می‌نشینند، راحت نمی‌توانند همدیگر را ببینند.

اگر میز ناهار خوری دیگری در پذیرایی دارید، یک میز ناهار خوری گرد کوچک در آشپزخانه برای استفاده‌های هرازگاهی انتخاب معقولی است.

میز ناهار خوری مستطیلی؛ انتخابی کارا و درعین‌حال رسمی‌تر

اگر به میزی احتیاج دارید که برای مهمانی‌ها و افراد بیشتری قابل‌استفاده باشد، پس بهتر است به خرید میز ناهار خوری مستطیلی فکر کنید. برای اینکه مثلا ۱۲ نفر را دور یک میز گرد جا دهید، باید میز گرد خیلی بزرگی بخرید. این در حالی است که میزهای ناهار خوری مستطیلی برای نفرات بیشتر کمتر جا می‌گیرند. به‌عبارتی این شکل میزها برای ظرفیت بیش از ۴ نفر مناسب‌ترند. مگر اینکه هیچ محدودیتی ازلحاظ جا نداشته باشید.

خرید میز ناهار خوری

مهم‌ترین مزیت دیگری که حیف است ناگفته باقی بماند، به رسمی‌تر بودن میزهای مستطیلی برمی‌گردد. گفتیم که میزهای گرد حال‌وهوای خودمانی‌تری دارند. اما میزهای ناهار خوری مستطیلی می‌توانند به‌دلیل وجود دو جایگاه اختصاصی در دو سر میز انتخاب رسمی‌تری باشند.

سایر نکات

اغلب میزهای ناهار خوری‌ای که در سطح بازار می‌بینیم، مستطیلی‌شکل‌اند. دلیل هم دارد. چون ازقضا این شکل میزها با فضای اغلب خانه‌ها بیشتر جور درمی‌آیند.

خصوصا وقتی عرض فضای قابل‌استفاده برای میز تنگ و باریک باشد، میزهای مستطیلی انتخاب مناسب‌تری خواهند بود. حتی اگر به‌دلیل عرض خیلی کم فضا به دیوار بچسبانیدشان، آن‌قدرها بدریخت نمی‌شوند و همچنان کارایی خواهند داشت. هر زمان که لازم شد، می‌توانید میز را کمی جلو بکشید و از صندلی‌های آن‌طرفی هم استفاده کنید.

خرید میز ناهار خوری

اگر مشکل جا دارید و می‌خواهید که فضای رفت‌وآمدتان بازتر بماند، یک میز ناهار خوری مستطیلی با صندلی‌های نیمکتی انتخاب کنید. حتی اگر تنها یک طرف میز هم صندلی نیمکتی داشته باشد، کافی است. چون زمان‌هایی که در حال استفاده از میز نیستید، می‌توانید نیمکت‌ها را کاملا به زیر میز هل دهید تا اطراف میز بازتر بماند.

اگر می‌باید میز را به دیوار بچسبانید، شک نکنید که میزهای چهارگوش برای این کار بهترند. میزهای گرد را که به دیوار بچسبانید، معمولا ظاهر خوشایندی پیدا نمی‌کنند و چندان کارا هم نخواهند بود.

اگر فضایی که در اختیار دارید، مناسب میزهای ناهار خوری گرد نیست و از میزهای مستطیلی هم خوش‌تان نمی‌آید، حداقل می‌توانید از مدل‌های مستطیلی با گوشه‌های گرد انتخاب کنید.

سایر اَشکال؛ میزهای مربع و بیضی

بد نیست میزهای ناهار خوری مربعی و بیضی را هم در گزینه‌هایتان مدنظر داشته باشید. میزهای مربعی را معمولا در ردیف میزهای ۲نفره یا ۴نفره می‌بینیم. این شکلی‌ها هم مانند میزهای گرد برای فضاهای مربعی مناسب‌ترند و حس‌وحالی صمیمی ایجاد می‌کنند. ازآن‌طرف میزهای گرد به‌دلیل انحنای گرد لبه‌ها کم‌جاگیرتر به نظر می‌رسند. اما فضای سطح کمتری به‌نسبت میزهای تماما چهارگوش دارند.

منبع: homify

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا