Mihanpostپزشکیپیشنهاد سردبیرعمومی

راهکارهای حفظ تمرکز در خانه موقع انجام فعالیت های مربوط به دور کاری

با شیوع کرونا انجام دورکاری در بسیاری از شرکت ها رواج یافته است در این مطلب راهکارهای حفط تمرکز در خانه برای انجام دورکاری را ارائه خواهیم کرد. با ما همراه شوید.

به دلیل شیوع کرونا ویروس جدید و همچنین عدم کنترل آن، بسیاری از شرکت‌ها از نیروهای خود خواسته‌اند که در خانه کار کنند و به محل کار نیایند. اما برای بسیاری از افراد، کار در خانه بسیار سخت و طاقت فرساست. شاید یکی از دلایل آن، عدم تمرکز بر روی کاری است که در خانه انجام می‌دهند. در این مقاله از مجله خبری میهن پست، قصد داریم تا به شما راهکارهایی را ارائه بدهیم که بدون از دست دادن تمرکز، در خانه کار کنید. پس با مقاله کار کردن در خانه بدون از دست دادن تمرکز ما همراه باشید. راهکارهای حفط تمرکز در خانه

درست است که کار کردن در خانه مزایای زیادی دارد. مثلا شما هر زمان که دوست داشتید می‌توانید آهنگ مورد علاقه‌تان را گوش دهید و یا علاوه بر کاری که قرار است انجام دهید، کارهای دیگری را نیز به عنوان سرگرمی انجام دهید و … . اما باید این نکته هم نباید فراموش شود که همه این عوامل باعث خواهند شد که شما تمرکزتان از بین برود و نتوانید کاری که قرار بود انجام بدهید یا در ساعت مشخص و با همان کیفیت قبلی به سرانجام برسانید. البته برای همه این گونه نیست و استثنائاتی نیز وجود دارد.

به هر حال اکثر افراد نمی‌توانند در خانه به صورت ایده آل کار کنند اما ما قرار است در این بخش راه‌ها و روش‌هایی را خدمتتان بیان کنیم که به راحتی از پس این عوامل حواس پرتی خلاص شوید و کار خود را به نحو احسن انجام دهید.

برای کارهای غیرضروری برنامه ریزی نکنید

بسیاری از افراد از محل کار خود دور هستند و ساعت نسبتا مفید زیادی را برای رسیدن به محل کار خود تلف می‌کنند. اما دیگر در خانه هستید و قرار است که در خانه کار کنید، پس شما زمان اضافه بیشتری نیز خواهید داشت.

عده زیادی برای این ساعتات ذخیره شده برنامه ریزی کرده و راه‌های بی‌شماری را برای پر کردن این وقت اضافه پیدا می‌کنند. اما باید بدانید که همه این کارها اشتباه محض است. شما نمی‌توانید برای این ساعاتی که ذخیره کرده‌اید برنامه تعیین کنید. انجام این کار باعث خواهد شد که از کارهایتان عقب بافتید و دچار فشار و زحمت زیادی در طول روز شوید.

تمرکز موقع انجام کار 2

لباس مناسب بپوشید

بسیاری از افراد زمانی که می‌خواهند در خانه کار کنند، مرزهایی را که محل کار خود رعایت می‌کردند را می‌شکنند. شما به هیچ وجه نمی‌توانید در محل کار با هر لباسی حاضر شوید. چرا که کار کردن در محل کار شرایط خاصی دارد و باید توسط همه رعایت شود.

پس اگر کارفرمای شما گفته که در خانه کار کنید، از رخت خواب بیرون بیایید، مسواک بزنید، لباس مناسب و کمی رسمی به تن کنید، از اتاق خوابتان بیرون بیایید و در یک محل مناسب شروع به انجام کارهایتان بکنید.

تمرکز موقع انجام کار 3

یک محیط اختصاصی برای کار داشته باشید

بسیاری از افراد زمانی که حرف کار کردن در خانه به میان می‌آید، فکر می‌کنند که می‌توان در همه جا کار کرد. اما این یک اشتباه مرگ بار به حساب می‌آید. شما نباید در هر جایی که دوست دارید کار کنید، ذهن به صورت پیش فرض راحتی را دوست دارد و نمی‌خواهد خود را به زحمت بیاندازد. پس اگر قصد دارید که در اتاق خوابتان کار کنید مطمئن باشید یک اشتباه بزرگ را مرتکب می‌شود.

برای خودتان محیطی را فراهم کنید که به شما حس محل کارتان را القا کند. اگر برایتان مقدور نیست که یک اتاق اختصاصی داشته باشید، می‌توانید به راحتی با داشتن یک میز و یک فنجان قهوه برای خودتان دفتر کار درست کند. فقط باید میز را در محلی قرار دهید که تمرکز شما را به هم نریزد.

دلیل آن هم این است که شما زمانی که در آن محل قرار می‌گیرید، ناخداگاه فکر کار کردن به سرتان می‌زند و ذهن آماده‌گی پیدا می‌کند تا کار کند.

تمرکز موقع انجام کار 4

تنظیمات درستی را اعمال کنید

سعی کنید زمانی که قصد کارکردن در خانه را دارید، نور مناسبی را به محل هدایت کنید، از وسایل مناسبی مثل صندل استاندارد و … برای کار کردن استفاده نمایید. رعایت این نکات باعث خواهد شد که کار برایتان خوشایند بیاید و از انجام آن لذت کافی را ببرید.

راهکارهای حفط تمرکز در خانه

به تلوزیون نه بگویید

تلویزیون، بازی‌های ویدیویی، آهنگ، گوشی و … همه عواملی هستند که باعث می‌شوند شما از کاری که باید انجام بدهید دست بکشید. دلیل آن هم همان میل مغز به تنبلی است. شما در محیط کار نمی‌توانید هر زمان که دوست دارید تلوزیون ببینید، بازی کنید و موسیقی گوش کنید. چرا که دفتر کار شرایط خاصی دارد. پس اگر دوست دارید که در خانه کارایی مناسبی داشته باشید، خودتان را موظف به رعایت قوانینی کنید که قبلا در دفتر کارتان انجام می‌دادید.

راهکارهای حفط تمرکز در خانه

برای گردش به بیرون بروید

کار کردن در خانه یک عیب بزرگ دارد و آن هم این است که شما از معاشرت با همکارانتان محروم می‌شوید و به مروز زمان دچار خستگی و کسلی خواهید شد. نشستن مداوم در خانه برای هر فردی عذاب آور است. پس در طول روز سعی کنید حداقل ۱ الی ۲ بار به بیرون از خانه بروید و هوای تازه تنفس کنید و از محیط اطراف لذت ببرید. راهکارهای حفط تمرکز در خانه

خوب در این زمان که تاکیید می‌شود که از خانه بیرون نروید بهتر است که به جای بیرون رفتن از خانه این کارها را انجام دهید:

اگر بالکن دارید کمی به آن‌جا رفته و خود را به یک چای و یا قهوه مهمان کنید
اگر خانه شما دارای حیاط است این مکان بهترین انتخاب برای رفتن است.
اگر هیچکدام از این موارد مقدور نیست کمی در خانه قدم زده و فکر خود را آزاد کنید.

داشت یک حیوان خانگی هم می‌تواند برایتان یک نقطه قوت محسوب شود. چه را که می‌توانید در زمان‌های مشخصی خودتان را با آن مشغول کنید.

راهکارهای حفط تمرکز در خانه

میان وعده بخورید

کار کردن انرژی زیادی را از افراد می‌گیرد. سعی کنید در ساعات مشخصی حتی اگر در خانه هم هستید از میان وعده‌های سالم استفاده نمایید. انجام این کار باعث می‌شود که شما هم انرژی لازم را برای انجام کارتان داشته باشید و هم این که یک تایم استحرات هر چند کوتاه میان کارتان به خود اختصاص دهید.

راهکارهای حفط تمرکز در خانه

منبع: wired

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا