Mihanpostپیشنهاد سردبیرهوا فضا

سرقت یک سیاره توسط خورشید در منظومه شمسی + عکس

چندی پیش سرقت یک سیاره توسط خورشید در منظومه شمسی در دانشگاه لوند سوئد به اثبات رسید . محققان این دانشگاه در یک شبیه سازی رایانه ای توانستند ثابت کنند که منظومه شمسی نه سیاره دارد . نهمین سیاره منظومه شمسی یک سیاره فرا خورشیدی است . برای مشاهده توضیحات بیشتر در ادامه با میهن پست همراه باشید.

بطور کلی سیاره فرا خورشیدی سیاره ای است که در سامانه خورشیدی قرار ندارد سیارات فرا خورشیدی به دور یک ستاره می چرخند اما آن ستاره خورشید نیست . مطالعه و تحقیق و پژوهش رو سیاره های فراخورشیدی جز مباحث مدرن اختر شناسی محسوب می شود .

به تازگی دانشمندان دانشگاه لوند سوئد با استفاده از شبیه سازی رایانه ای اعلام کردند که زمانی که خورشید بسیار جوان بوده یک سیاره را از ستاره اصلی خودش به سرقت برده است و آن را وارد منظومه شمسی کرده است طبق این نظریه دیگر نه سیاره در این منظومه وجود دارد . حالا از آن اتفاق بیش از چهار میلیارد و پانصد میلیون سال می گذرد و البته این سرقت سیاره هنوز هم در سطح یک نظریه و شبیه سازی رایانه ای است .

منظومه شمسی هشت سیاره اصلی و همچنین پنج سیاره به اصطلاح کوتوله دارد و حالا با طرح این شبیه سازی و اعلام این  نظریه جدید یک سیاره اصلی دیگر به سیارات منظومه شمسی اضافه خواهد شد.

هنوز از این سیاره فراخورشیدی جدید هیچ تصویری موجود نیست و حتی جنس این سیاره هم نا معلوم است شاید از جنس یخ باشد شاید هم هنوز به شکل گاز است . طبق گفته دانشمندان دانشگاه لوند سوئد خورشید ، این سیاره را در زمانی که آن در حال چرخیدن به دور ستاره اصلی خودش بوده به سرقت برده است .همچنین دانشمندان این دانشگاه اعلام کرده اند که این سیاره تنها سیاره فراخورشیدی است که بشر می تواند با کاوشگر به سطح آن برسد.

با هم در میهن پست  تصاویر از شبیه سازی مربوط به سرقت یک سیاره توسط خورشید در منظومه شمسی را  تماشا می کنیم.

منبع : phys

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا