Mihanpostپژوهشیهوا فضا

علت نابینایی فضانوردان توسط محققان دانشگاه میامی کشف شد

علت نابینایی فضانوردان توسط محققان دانشگاه میامی در حالی کشف شد که تا کنون اکثر دانشمندان علت این اتفاق را به دلیل جابجایی مایع عروقی می دانستند . برای مشاهده توضیحات بیشتر در ادامه با میهن پست همراه شوید.

نابینایی فضانوردان ناسا به یک نگرانی بسیار بزرگ برای مسئولین این سازمان تبدیل شده بود . به همین دلیل آنها تصمیم گرفتند که علت این اتفاق را  فضا نوردان بیابند . طبق آمار اعلام شده توسط ناسا حدود دو سوم از فضانوردان این سازمان پس از اقامت در ایستگاه های فضایی با مشکلات حاد بینایی مواجه می شوند که حتی ممکن است به نابینا شدن آنها نیز بیانجامد .

ناسا پروژه تحقیقاتی بر روی علت نابینایی فضانوردان را به محققان دانشگاه میامی سپرد آنها در این تحقیق اسکن مغزی فضانوردان را قبل و بعد از یک سفر طولانی مدت به فضا مورد بررسی قرار دادند و سپس به سراغ فضانوردان شاتل آمریکا که معمولا سفر های فضایی کوتاه دارند ،  رفتند .در این تحقیق و مقایسه مشخص شد که علت اصلی  نابینایی فضانوردان تفاوت در مایع مغزی نخاعی یا همان CSF است .

علت نابینایی فضانوردان توسط محققان دانشگاه میامی کشف شد

مایع مغزی نخاعی ، که در اصطلاح پزشکی csf دارد مایعی شفاف و بدون رنگ موجود در مغز و نخاع است. این مایع دارای وزن مخصوص برابر ۱٫۰۰۷ می‌باشد و در شبکهٔ کوروئید بطن‌ها یا ونتریکول‌های مغزی تولید می‌شود. این مایع، به عنوان یک بالشتک و یا بافر برای مغز عمل می‌کند و ارائه حفاظتی اولیه و مکانیکی و نیز ایمونولوژیک برای مغز در داخل جمجمه را فراهم نموده و نیز نقشی حیاتی در سیستم خودتنظیم مغز در جریان خون مغزی را ایفا می‌کند.

دوریت دونویل از موسسه ملی تحقیقات پزشکی فضایی ناسا گفت :

خوشبختانه کسی تا کنون بیشتر از یکسال در فضا اقامت نداشته است . اگر فضانوردی در حدود دو سال در یک ایستگاه فضایی اقامت داشته باشد احتمالا پس از بازگشت به زمین نابینا خواهد شد .

نتایج تحقیقات محققان دانشگاه میامی در مورد نابینایی فضانوردان در   نشست سالانه جامعه رادیولوژی امریکا  ارائه شده است.

منبع : sciencealert

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا