Mihanpostپزشکیپیشنهاد سردبیرعمومی

ماسک خانگی ضد آکنه برای محافظت از پوست در ایام نوروز

ماسک خانگی ضد آکنه  می تواند برای هر نوع پوستی مناسب باشد البته توجه داشته باشید که اگر آکنه روی پوست شما ظاهری متفاوت با بقیه دارد به هیچ وجه از مساک های خانگی استفاده نکنید و در مورد آن با یک پزشک مشورت داشته باشید .

عوامل زیادی در به وجود آمدن آکنه روی پوست نقش دارند و البته در بازار نیز محصولات مختلفی  جهت درمان و یا از بین بردن آن موجود است .اما ماسک خانگی ضد آکنه مطمئنا بهترین گزینه برای رفع آن محسوب می شود .چراکه کاملا بدون عوارض بوده و با روش های بسیار ساده ای آماده خواهد شد . در ادامه با میهن پست همراه شوید .

ماسک خانگی ضد آکنه  می تواند برای هر نوع پوستی مناسب باشد البته توجه داشته باشید که اگر آکنه روی پوست شما ظاهری متفاوت با بقیه دارد به هیچ وجه از مساک های خانگی استفاده نکنید و در مورد آن با یک پزشک مشورت داشته باشید .

ماسک خانگی ضد آکنه

ماسک خانگی ضد آکنه و لایه بردار  : توجه داشته باشید که تمیز بودن پوست و نیز دستکاری نکردن آکنه ها باعث کمتر شدن اثر آنها و در نهایت درمان سریعتر  می شود . بطور کلی هر گونه لایه برداری پوست باعث افزایش خون رسانی به منافذ پوست شده و باعث بهبود آکنه ها می شود

مواد لازم برای تهیه ماسک خانگی ضد آکنه : ۱- سفیده تخم مرغ یک عدد ۲- آب لیموی تازه یک قاشق چایخوری ۳- خاک رس یک قاشق چایخوری ۴- روغن درخت چای ۷ قطره

طرز تهیه : سفیده تخم مرغ را با آبلیموی تازه ترکیب و خاک رس را به آرامی به آن اضافه کنید. و در آخر نیز روغن درخت چای را به این ترکیب اضافه کنید .حال محلول بدست آمده را بر روی نواحی آکنه زده بزنید . توجه کنید که این محلول وارد چشم ها نشود . این ترکیب باید به مدت ۲۰ دقیقه بر روی پوست بماند و پس از آن می توانید با آب ولرم پوست را شستشو دهید و در نهایت پوست را با کرم مرطوب کننده ، مرطوب کنید . توجه داشته باشید این ماسک را فقط یک بار در هفته استفاده کنید .

در ادامه طرز تهیه یک ماسک محو کننده آکنه و روشن کننده پوست را نیز برای شما آماده کرده ایم که می تواند بسیار مفید باشد . این ماسک به محو کردن آکنه ها کمک زیادی می کند و باعث روشن و شفاف شدن رنگ چهره نیز خواهد شد .

ماسک خانگی ضد آکنه

مواد لازم برای تهیه ماسک محو کننده آکنه : ۱- یک دوم قاشق چایخوری پودر زعفران ۲- یک قاشق چایخوری خاک رس ۳- گلاب

طرز تهیه :بعد از ترکیب این مواد باهم آن را به مدت ۲۰ دقیقه بر روی پوست بگذارید و سپس با آب ولرم شستشو دهید.از این ماسک می توانید دوبار در هفته استفاده کنید.

اما بد نیست بدانید آکنه یا جوش غرور جوانی،که مردم آن را با عنوان جوش‌های ناشی از غرور جوانی می‌شناسند یکی از شایع‌ترین بیماری های پوستی و شایع‌ترین علت مراجعه بیماران به پزشکان متخصص پوست است.این بیماری معمولاً همزمان با بلوغ شروع می‌شود. در تقسیم‌بندی بیماری های پوستی، آکنه جزو یکی از بیماری‌های زائده‌های پوست یعنی مو است. ریشه مو در فضای کانال‌مانندی به اسم فولیکولِ مو قرار گرفته و رشد می‌کند. از طرف دیگر، غدد چربی به عنوان یکی دیگر از زوائد پوستی، ترشحات خود را داخل فولیکول مو تخلیه می‌کنند که به سمت بالا حرکت کرده و روی سطح پوست پخش می‌شوند.

چنگیز قیاسی

چنگیز قیاسی متولد ۱۳۶۰ و فارغ التحصیل دوره کارشناسی علوم ارتباطات - شاخه روزنامه نگاری - و دکترای مدیریت کسب و کار است. وی علاوه بر 12 سال تجربه سردبیری چند نشریه چاپی ،۷ عنوان ملی در جشنواره های مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در کارنامه خود دارد ، وی در سال 92 مجله اینترنتی« میهن پست» را تاسیس کرد .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا