Mihanpostاخبار خودروپیشنهاد سردبیرمحيط زيست

پژو ۲۰۸ دیزل کم آلاینده ترین خودروی غیرهیبریدی جهان + عکس

پژو ۲۰۸ دیزل در حالی کم آلاینده ترین خودروی غیرهیبریدی جهان لقب گرفته است که دفتر نمایندگی کمپانی پژو در انگلیس نیز در خبری اعلام کرد که رتبه پاک‌ترین مدل  خودروی غیرهیبریدی جهان متعلق است به خودرو ۲۰۸ سوپرمینی، مدل ۷۵ اسب بخاری BlueHDI دیزل S&S است که تنها ۷۹ گرم CO2 در هر کیلومتر منتشر می‌کند. با میهن پست همراه شوید .

پژو ۲۰۸ دیزلی در حالی موفق به کسب چنین رتبه ای مابین سایر خودروهای دیزلی می شود که عدد انتشار CO2 نشان می‌دهد که پژو ۲۰۸ پاک‌ترین خودروی غیر هیبریدی بازار است. پرا که در دنیایی که استانداردهای آلایندگی تحت فشارهای شدیدی هستند کمپانی پژو، خودروی ۲۰۸ را با موتور ۱٫۶ لیتری BlueHDi دیزل عرضه می‌کند که این موتور با ۷۵ اسب بخار نیرو پاک‌ترین مدل سری خود محسوب می‌شود. این سوپرمینی فرانسوی با چنین موتوری می‌تواند تنها با ۳ لیتر مسافتی صد کیلومتری را طی کند.

با این حال کمپانی پژو همچنین توانسته از همین موتور دو قدرت خروجی متفاوت ۱۰۰ و ۱۲۰ اسب بخاری استخراج کند. این تغییر در قدرت خروجی با تغییر در گیربکس همراه شده است به‌طوری که این مدل‌های قدرتمندتر به جای جفت شدن با گیربکس پنج سرعته دستی استاندارد با گیربکس شش سرعته اتوماتیک جفت شده‌اند. البته باید اشاره کنیم که میزان آلایندگی و تولید CO2 در تمام مدل‌های دیزل ۲۰۸ به‌روزرسانی شده کمتر از ۹۵ گرم در هر کیلومتر است.

بنابراین این میزان آلایندگی پایین برای ۲۰۸ به لطف ترکیب فیلتر اضافی با تکنولوژی کاتالیست انتخاب پذیر حاصل شده است. پژو که در ماه می سال گذشته از این سیستم با مصرف سوخت پایین پرده برداشته بود نشان داد که پژو ۲۰۸ استاندارد با موتور دیزل ۱٫۶ لیتری BlueHDi S&S، گیربکس پنج سرعته دستی و توان ۱۰۰ اسب بخار می‌تواند تنها با ۴۳ لیتر سوخت دیزل مسافتی ۲۱۵۲ کیلومتری را طی کند. این رقم شگفت‌انگیز مصرف متوسط ۲ لیتر در صد کیلومتر را نشان می‌دهد.

با این حال پژو ۲۰۸ با میزان آلایندگی ۷۹ گرم در هر کیلومتر در دو مدل به بازار عرضه خواهد شد، مدل ارزانتر آن یعنی اکتیو با ۱۴/۹۹۵ پوند و مدل گرانقیمت تر آن یعنی آلوره که با قیمتی معادل ۱۶۱۹۵ پوند به دست مشتریانش خواهد رسید.

با هم در میهن پست تصاویری از خودرو پاک پژو ۲۰۸ دیزل را تماشا می کنیم .

منبع: carscoops

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا