Mihanpostپژوهشیپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوری

کاغذ چند بار مصرف توسط دانشمندان چینی ساخته شد

چندی پیش دانشمندان دانشگاه شاندونگ در چین با همکاری دانشگاه ریورساید در کالیفرنیا موفق به ساخت کاغذ چند بار مصرف شدند . ان در حالی است که روی این کاغذ چند بار مصرف ساخته شده توسط این گروه از دانشمندان می توان تا ۸۰ مرتبه نوشت و دوباره پاک کرد . در ادامه با میهن پست همراه شوید.کاغذ چند بار مصرف می تواند تاثیرات بسیار ارزشمندی روی محیط زیست داشته باشد ، با ساخت چنین کاغذ هایی درختان کمتری قطع خواهند شد و البته دوریز این ماده نیز که آثار منفی زیادی روی محیط زیست دارد کاهش خواهد یافت . از طرفی در بعد اقتصادی ، این نوع کاغذ ها می توانند صنعت تولید و فروش کاغذ را متحول کنند .

دانشمندان دانشگاه شاندونگ در چین با همکاری دانشگاه ریورساید در کالیفرنیا با تولید یک ماده شیمیایی با قابلیت تغییر رنگ توانسته اند نوعی کاغذ موسوم به کاغذ چند بار مصرف تولید کنند . در حقیقت آنها یک ماده شیمیایی ساخته اند که اگر کاغذ های معمولی را به آن آغشته کنید برگه های چند بار مصرف ایجاد خواهد شد .

کاغذ چند بار مصرفیادونگ یین، پروفسور شیمی در دانشگاه ریورساید کالیفرنیا در مورد این کاغذ چند بار مصرف گفت  :

«می‌ توان کاغذ معمولی را با لایه نازکی از این ماده شیمیایی پوشاند و آن را به برگه‌ ای چندبار مصرف با قابلیت چاپ نوری تبدیل کرد. اما مهم‌ ترین بخش کار ما ساخت نوع جدیدی از سیستم‌‌ های تغییر رنگی است که در معرض نور از حالتی به حالت دیگر تغییر می‌ کند.

اما برای پاک کردن نوشته ها از روی این نوع از کاغذ ها کار کمی دشوار است به این صورت که باید کاغذ را تا زمانی که نوشته ها کاملا پاک شوند در جایی با دمای ۱۲۰ درجه نگه داشت . به این ترتیب می توان روی این کاغذ ها تا ۸۰ مرتبه نوشت و دوباره پاک کرد .

پروفسور یین ، معتقد است روزنامه، مجله، پوستر، حسگر های اکسیژن و برچسب‌‌ های مختلف همگی مواردی هستند که نیازی نیست اطلاعات بصورت دائمی روی آنها نقش ببندد به همین دلیل می توان از کاغذ چند بار مصرف در آنها استفاده کرد .

منبع : phys

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا