Mihanpostپیشنهاد سردبیرموبایل و تبلت

گوشی خود تخریب شونده توسط محققان عربستان سعودی ساخته شد

گروهی از محققان کشور عربستان سعودی به تازگی یک گوشی خود تخریب شونده ساخته اند که می تواند تنها در مدت ده ثانیه بصورت کامل خود را نابود کند . این دستگاه می تواند برای مقامات رده بالای سیاسی بسیار ارزشمند باشد . در ادامه با میهن پست همراه شوید .

گوشی خود تخریب شونده برای منهدم شدن به این صورت کار می کند که برق را از باتری گرفته و آن را به الکترود های داغ شونده در داخل گوشی می رساند . این الکترود ها به سرعت داغ شده و منجر به انبساط یک ماده پلیمری می شود دقیقا این فرایند دستگاه را منهدم خواهد کرد .

این گوشی خود تخریب شونده که در دانشکده فناوری و علوم دانشگاه پادشاه عبدالله عربستان ساخته شده از راه دور نیز قابل کنترل است بطوریکه کاربر می تواند آن را با استفاده از یک ماشه از راه دور منفجر کند . عملیات انفجار دستگاه به شکلی صورت می گیرد که کسی نمی تواند از بقایای آن اطلاعات داخل گوشی را بدست بیاورد .

گوشی خود تخریب شونده

البته باید گفت که انفجار در این گوشی زمانی انجام خواهد شد که GPS تایید کند مسافتی مجاز بین کاربر و خود گوشی وجود دارد . همچنین یک اپلیکیشن برای انهدام گوشی از راه دور ساخته شده که یک رمز عبور از کاربر دریافت می کند و به محض تایید شدن این رمز عبور گوشی سریعا منفجر خواهد شد .

قطعا این گوشی جدید بصورت عمومی عرضه نخواهد شد و کاربرد آن بیشتر برای مقامات سیاسی و پلیس های ویژه است که نیاز دارند برخی اطلاعات درون گوشی خود را بصورت محرمانه نزد خود نگاه دارند . البته باید بدانید که تنها چند نسخه آزمایشی از این گوشی طراحی شده .

نظر شما در مورد این ایده محققان دانشکده فناوری و علوم دانشگاه پادشاه عبدالله عربستان چیست ؟ گوشی خود تخریب شونده دیگر برای چه کسانی می تواند مفید واقع شود .

 

منبع : nypost

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا