گوناگون

آبخیزداری، التهابات خشکسالی را به حداقل می‌رساند

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت:‌ با اجرای طرح‌های آبخیزداری و آب‌خوان‌داری می‌توان تا حدود زیادی آسیب‌ها و التهابات خشکسالی را به حداقل رساند.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، علی آذرنژاد معاون امور عمرانی استاندار اردبیل در گردهمایی مدیران کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل افزود: در مقابله با تهدیدات خشکسالی اگر طرح‌های آبخیزداری را به نتیجه برسانیم بسیار مفید و کارآمدتر می‌توانیم در بحث کنترل سیلاب، بهره‌گیری از منابع آب و خاک با هدف توسعه پایدار اقدامات جدی و اساسی را انجام دهیم.

وی با یادآوری این که همه باید در پایداری این منابع و هم چنین جنگل‌ها، مراتع و طرح‌های آبخیزداری همت کرده و زمینه یک حرکت تحولی را در سطح ملی و استانی فراهم بیاوریم، تصریح کرد: آنچه که در این زمینه مهم به نظر می‌رسد بها دادن به منابع آب و خاک، جنگل و مراتع است که می‌تواند آثار مفید و ثمربخشی را به همراه داشته باشد.

در این نشست عدیل سروی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل نیز به خسارت 1200 میلیارد تومانی خشکسالی و تهدیدات ناشی از کاهش منابع آب سفره‌های زیرزمینی اشاره کرد و گفت: ‌این امر به دغدغه‌های جدی ما بیش از گذشته افزوده تا به دنبال راهکاری باشیم که این خطرات و آسیب‌ها را کاهش دهیم.

وی با بیان این‌که در تولید محصولات کشاورزی، استان اردبیل جزو 10 استان برتر کشور است، اضافه کرد: ما با توسعه آبیاری مدرن در تلاش هستیم تا بخشی از این نگرانی‌ها و آسیب‌ها را کاهش دهیم.

اسدالله محسن‌زاده مدیرکل منابع طبیعی استان اردبیل نیز با بیان این که بیش از یک‌میلیون و 78 هزار هکتار اراضی استان اردبیل را منابع طبیعی و 63 هزار هکتار را جنگل تشکیل می‌دهد، بیان کرد: تلاش ما بر این است تا از این توان و ظرفیت بالا استفاده کنیم.

وی به توسعه جنگل‌ فندقلو اشاره کرد و ادامه داد: تولید 600 هزار اصله نهال فندق در سال‌جاری و سال آینده از برنامه‌های این اداره‌کل برای توسعه و گسترش جنگل‌ فندقلو است.

گردهمایی سراسری مدیران کل منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان جنگل‌ها،‌ مراتع و آبخیزداری کشور در مجتمع توریستی کوثر برگزار شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا