گوناگون

آخرین وضعیت آزادسازی سهام عدالت

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس درباره آخرین وضعیت آزاد سازی معاملات سهام عدالت گفت:دولت موضوع آزاد سازی معاملات سهام عدالت را پیگیری می‌کند و مقرر شده که در این زمینه پیشنهاد خود را تا پایان خرداد به مجلس ارائه کند.

محمدرضا پورابراهیمی دوارانی در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت افزود: موضوع آزاد سازی خرید و فروش سهام عدالت در حال پیگیری است و در این زمینه تعاملاتی از سوی جمعی از نمایندگان مجلس با دولت انجام شده است.

نماینده کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت در حال حاضر در حال تدوین پیش نویس طرح جامعی در زمینه آزادسازی معاملات سهام عدالت است و مقرر شده که این طرح تا پایان خرداد به مجلس ارائه شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: اگر پیش نویس طرح جامع آزادسازی خرید و فروش سهام عدالت که با هماهنگی وزارت اقتصاد و امور دارایی و سازمان خصوصی سازی در حال تدوین است تا پایان خرداد به مجلس ارائه شود، مجلس این آمادگی  را دارد که بررسی های تخصصی  در این زمینه را انجام دهد و به عبارتی تکلیف این موضوع را مشخص کند.

پور ابراهیمی داورانی ادامه داد: اگر دولت پیش نویس طرح جامع خرید و فروش سهام عدالت را تا پایان خرداد به مجلس ارائه نکند در این صورت از سوی مجلس طرح دو فوریتی ارائه خواهد شد.

وی افزود: تاکنون در زمینه آزادسازی معاملات سهام عدالت کارگروهای تخصصی با هماهنگی سازمان خصوصی سازی انجام شده، البته نباید فراموش کرد سازمان بورس نیز در این باره پیشنهاد تشکیل صندوق قابل معامله را داده است.

پورابراهیمی داورانی گفت: باید بتوان مالکیت قانونی سهام عدالت را مشخص کرد تا معاملات این سهام بطور صحیح انجام شود.

پور ابراهیمی داورانی در زمینه سرانجام وضعیتی استخدام های دولتی گفت: دولت باید اهداف و راهبردهای خود را برای اشتغال زایی مشخص کند و برنامه ریزی هایی جامع و قابل اجرایی برای اشتغال زایی در بخش غیردولتی انجام دهد البته نکته مهم این است که دولت با اعمال نظارت قوی و موثر از کم توجهی احتمالی به شاغلین در بخش خصوصی جلوگیری کند.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس درباره یادآور شد: دولت به تعهداتی که در دولت قبل در زمینه استخدام ها انجام شده، باید رسیدگی کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا