گوناگون

آغاز روند بررسی آرای دور دوم انتخابات افغانستان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری بخدی، کمیسیون مستقل انتخابات روند بازرسی تمام آرای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری را ساعت ۱۲ ظهر پنج شنبه در دفتر مرکزی این کمیسیون آغاز کرد.

به گفته مقامات این کمیسیون، ناظران ملی و بین المللی و رسانه های کشور این روند را از نزدیک نظارت می کنند.

یوسف نورستانی، رئیس کمیسیون انتخابات در نشست خبری پیش از آغاز روند بازرسی آرا گفت که امروز ۳۰ تیم کاری آماده هستند تا صندوق های رای دهی را بازرسی کنند.

پیشتر کمیسیون انتخابات اعلام کرده بود که قرار است ۱۰۰ گروه کاری در دو بخش کاری پیش از ظهر و بعد از ظهر روزانه یک هزار صندوق را بازرسی کنند.

نورستانی می گوید که تاکنون ناظران بین المللی به کابل نرسیده و با رسیدن آنها این کمیسیون گروههای کاری دیگر را نیز به کار می گیرند.

نورستانی از دو نامزد ریاست جمهوری خواست تا نتیجه این بررسی را بپذیرند و تاکید کرد کمیسیون انتخابات مطابق با طرزالعمل ها و معیار های جهانی تمام آرا را بررسی می کنند.

نورستانی گفت که کمیسیون انتخابات در بررسی آرا از ۱۶ شیوه برای تشخیص آرای پاک از آرای ناپاک استفاده می کند.

به گفته نورستانی، کمیسیون انتخابات ۱۱ شیوه را در نظر داشت و ۵ شیوه جدید از سوی ملل متحد پیشنهاد شده که مورد قبول قرار گرفته و از آن در روند بازرسی آرا استفاده می‌ شود.

کرک یانیس نماینده سازمان ملل متحد نیز در این روند با کمیسیون مستقل انتخابات همکاری می کند و روند بررسی نزدیک به سه هفته طول می کشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا