گوناگون

آغاز پروژه سند چشم انداز توسعه نفت در بوشهر/ پرداخت بخش نخست فاینانس پتروشیمی بوشهر

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر امیر طالبیان مشاور اجتماعی وزیر نفت از آغاز پروژه تبیین سند چشم انداز توسعه نفت در تعامل با استان بوشهر خبر داد و گفت: صنعت نفت با همه اهمیت و جایگاه خود در پهنه وسیعی از استان بوشهر ورود پیدا کرده و باید عنوان کرد تا به امروز تعداد ٢٥ فقره پالایشگاه گازی و تعداد زیادی مجتمع‌های پالایشگاهی در فازهای ١، ٢ و ٣ در پارس جنوبی در این شهر مستقر است.

وی افزود: در حکم مهندس زنگنه وزیر نفت به بنده، بحث تلاش برای همگامی توسعه اجتماعی و صنعتی در استان بوشهر از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است و ما نیز تلاش‌هایی را برای توسعه متوازن این استان آغاز کرده‌ایم.

طالبیان به ارتباط نفت و محیط زیست اشاره و تصریح کرد: ما باید بین نفت و محیط زیست آشتی متقابلی برقرار کنیم هرچند ماهیت نفت، عدم تعامل با محیط زیست است اما صنعت نفت و محیط زیست می‌توانند با هم زندگی مسالمت آمیزی داشته باشند.

مشاور اجتماعی وزیر نفت ادامه داد: طرح و پروژه گفتگو در شهرهای نفت‌خیز کشور از جمله استان بوشهر ایجاد شده تا مردم بتوانند از طریق این طرح با مسئولان محیط زیست و شرکت نفت گفتگو کنند.

وی گفت: امیدواریم بتوانیم همگام با توسعه صنعت قدم هایی برای شناسایی استعدادهای استان بوشهر برداریم چرا که کشف این استعدادها می‌تواند پشتوانه‌ای برای صنعت نفت باشد.

بخش نخست فاینانس پتروشیمی بوشهر آماده پرداخت شد

بخش نخست از فاینانس ١,٩ میلیارد دلاری چین برای توسعه پتروشیمی بوشهر تامین اعتبار شده و آماده پرداخت شده است.

برپایه این گزارش قسط اول این بخش از فاینانس چینی ها پس از مذاکره های فراوان میان متولیان امر و چینی ها سرانجام تامین اعتبار شده و به زودی پرداخت می شود.

پتروشیمی بوشهر به منظور تولید سالانه یک میلیون و ٦٥٠ هزار تن متانول، یک میلیون تن الفین، ٥٥٠ هزار تن اتیلن گلیکول، ٣٠٠ هزار تن پلیمر سنگین و سبک و ٣٠٠ هزار تن اسید استیک طراحی و اجرا می شود.

این واحد همچنین ظرفیت ١٥٠ هزار تن جداسازی گوگرد ، ٢٩٥ میلیون فوت مکعب در روز بازیابی اتان و ٣٢٤ میلیون فوت مکعب در روز شیرین سازی گاز را دارد.

طرح پتروشیمی بوشهر در فاز ٢ عسلویه در زمینی به مساحت ٦٢ هکتار اجرا می شود.

نشست فرهیختگان بوشهری، توسعه متوازن نفت و استان بوشهر برگزار می شود

نشست «فرهیختگان بوشهری؛ توسعه متوازن نفت و استان بوشهر» با همکاری مشاور اجتماعی حوزه وزارت نفت و گروه مطالعات اجتماعی موسسه مطالعات بین المللی انرژی، با هدف بررسی جنبه های اجتماعی توسعه متوازن نفت و تعامل سازنده صنعت نفت و استان بوشهر برگزار می شود.

دکتر طالبیان، مشاور اجتماعی وزیر نفت و نصوری، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس به همراه جمعی از اساتادان و دانش پژوهان بوشهری در این نشست سخنرانی و شرکت می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا