گوناگون

آمادگی وزارت جهاد کشاورزی برای همکاری همه جانبه با بورس کالا

81168087 5702874

به گزارش ایرنا و به نقل از بورس کالا، حسن خدنگی در مراسم راه اندازی معاملات آتی زیره سبز در مشهد، با بیان اینکه می توان از طریق ظرفیت های بورس کالا بسیاری از مشکلات بازار کشاورزی را حل کرد، گفت: ترس از به فروش نرفتن محصولات، نوسانات قیمت و بی اعتمادی به آینده بازار کالاهای کشاورزی، بزرگترین معضل بخش کشاورزی است که در این بین سازوکار سنتی دیگر جوابگوی نیازهای تولیدکنندگان نیست.

وی افزود: پس از رونق معاملات زیره سبز در بورس کالا به دنبال آغاز معاملات زعفران در بورس هستیم تا از طریق مبادلات این محصول ارزشمند در بازار شناخته شده بورس کالا، سهم خود را در بازارهای جهانی حفظ کنیم.

وی تاکید کرد: به ساز و کار مدرن و به روز بورس کالا ایمان داریم و بزودی سایر کالاهای کشاورزی را در این بازار عرضه خواهیم کرد.

** مشکلات بخش کشاورزی با سازوکار بورس کالا پایان می یابد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی گفت: این استان علاوه بر دارا بودن رتبه اول تولید زعفران در دنیا، دارای 17 محصول برتر کشور است که از بورس کالا می خواهیم با سازوکار شفاف و قانونمندش به مشکلات بازار این محصولات پایان دهد.

غلامحسین ساربان افزود: یکی از اصلی ترین مشکلات فعلی کشاورزان در کشور، نبود شفافیت در معاملات و آمارهای دقیق است به طوریکه در کمال تعجب برای تولید و یا فروش و صادرات یک محصول ارقام مختلفی جود دارد.

وی اظهار داشت: به این ترتیب نبود شفافیت در بخش کشاورزی کشور مشکلی است که به دست بورس کالا و سازوکار شفافش حل می شود.

ساربان تصریح کرد: آغاز معاملات آتی زیره سبز در مشهد را به فال نیک می گیریم و امیدواریم با همفکری مدیران بازار سرمایه و فعالان بخش کشاورزی این استان، سایر محصولات نیز راهی تالار بورس مشهد شود.

به گفته معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی، این استان علاوه بر زیره سبز دارای بهترین زعفران دنیا و 17 محصول برتر کشاورزی کشور است که امیدواریم همه این کالاها به زودی در سیستم شفاف بورس مورد معامله قرار گیرد.

وی افزود: بازار هزار میلیارد تومانی زعفران، دارای دلالان و واسطه هایی است که به نوسان نرخ این محصول دامن می زنند، در این راستا از عرضه زعفران دربورس کالا استقبال می کنیم تا علاوه بر ثبات قیمت این محصول، سود واقعی نصیب کشاورزان شود.

اقتصام(1)9141**1558

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا