گوناگون

آپنه‌خواب و افزایش خطر مرگ در دوران بارداری

پزشکان هشدار دادند خطر مرگ زنان باردار مبتلا به آپنه یا وقفه تنفسی حین خواب در بیمارستان پنج برابر بیشتر است.

به گزارش ایسنا، افراد مبتلا به عارضه آپنه خواب در مدت زمان خوابیدن دچار وقفه‌های متعدد تنفسی می‌شوند. متخصصان دانشگاه فلوریدای جنوبی در این مطالعه دریافتند: آپنه خواب با تشدید آن دسته از اختلالات و مشکلات جدی پزشکی در دوران بارداری مرتبط است که بیشتر آنها از عوامل اصلی مرگ و میر مادران و نوزادان هستند. این تیم تحقیقاتی اطلاعات 55 میلیون زن را که در فاصله سال‌های 1998 تا 2009 میلادی باردار بودند یا در بیمارستان‌های آمریکا وضع حمل کرده بودند مورد بررسی قرار دادند.

دکتر «جودت لوئیس»، محقق ارشد این مطالعه گفت: انتظار نداشتیم چنین تفاوتی را در میزان مرگ و میر زنان باردار مبتلا به آپنه و زنان بارداری که به این اختلال مبتلا نبودند مشاهده کنیم. هرچند در این بررسی رابطه بین آپنه خواب و افزایش خطر مرگ ناشی از آن در دوره بارداری مشاهده شد اما ارتباط علت – معلولی آن تایید نشده است.

به نقل از هلث دی نیوز، دکتر لوئیس همچنین اظهار داشت: نتایج مطالعه ما نشان می‌دهد که آپنه خواب ممکن است نقش تعیین‌کننده‌ای داشته باشد و لازم است پزشکان با تشخیص به موقع این عارضه در زنان جوانی که در سن باروری هستند، پیش از بارداری آن را درمان کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا