گوناگون

آگاهسازی مردم نقش مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی دارد

81165255 5697558

فخری:در سال 92 مراکز کاهش آسیبهای اجتماعی(D.i.c) و نگهداری شبانه معتادان را توسط شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان سقز راه اندازی شد.

به گزارش ایرنا، نادر فخری شامگاه پنجشنبه در نشست مقابله با مواد مخدر شهرستان سقز افزود: باید روند آگاهسازی مردم و بسیج شهروندان در راستای مقابله در خصوص معضلات و آسیب های اجتماعی در سطح شهرستان تداوم یابد.

وی به تشریح اقدامات شهرستان سقز در مقابله با آسیب های اجتماعی پرداخت و افزود: برگزاری کلاس های آموزشی پیشگیری، سخنرانی امامان جمعه و جماعات قبل از خطبه های نماز جمعه، پاکسازی محله ها و مسیرها، برگزاری کارگاه های آموزشی پیشگیری در سطح مدارس و توزیع اقلام تبلیغاتی و فرهنگی پیرامون پیشگیری از جمله این اقدامات اسیت.

به گفته وی برگزاری جشنواره نوجوان سالم، اجرای طرح های سراسری مراقبت محور و مراقبت از خود، اجرای طرح های اجتماع محور در محلات حاشیه ای جهت توانمندسازی مردم و آموزش مهارت های زندگی از دیگر مواردی است که توسط کمیته های سه گانه شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان سقز انجام شده است.

فخری، تشکیل جلسات در شهر و بخش ها، تشکیل سه کمیته مبارزه و مقابله، آموزش و پیشگیری و درمان و اشتغال، اعزام 30 نفر از معتادین پرخطر به ارومیه، اجرای 10 مرحله طرح ارتقاء امنیت اجتماعی، اجرای 10 مرحله طرح کنترل محورهای مواصلاتی، اجرای 20 مرحله طرح جمع آوری معتادان بلامکان و تخریب 5 نقطه از محل تجمع معتادین و تخریب ساختمان های مخروبه را از جمله مواردی برشمرد که در سال 92 انجام شده است.

رییس شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان سقز برگزاری کارگاه های آموزشی پیشگیری از اعتیاد به منظور ارتقای دانش و آگاهی عمومی و اقشار تاثیرگذار، برگزاری جلسات آموزش حضوری پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر، برگزاری نشست های علمی و همایش ها به صورت مجزا و برگزاری نمایشگاه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی را از دیگر اقدامات برشمرد.

فرماندار سقز افزود: راه اندازی کمپ اطلاع رسانی در محلات شهر و ارائه آموزش به اقشار اجتماعی، توزیع بروشور آموزشی در زمینه پیشگیری از اعتیاد، توزیع 400 جلد نشریه پیشگیری نوین در میان مدارس متوسطه اول و دوم و مدرسان آموزش خانواده از دیگر مواردی است که در این شهرستان انجام شده است.

به گفته وی ارسال منابع آموزشی از قبیل کتابچه، هفته نامه و لوح های فشرده آموزشی برای مدارس، اجرای طرح های پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مدارس، اجرای طرح های اجتماع محور پیشگیری از اعتیاد در محلات توسط مراکز مشاوره و مهد کودک ها، اجرای طرح آموزش مهارت های زندگی و پیش از ازدواج برای دانشجویان از دیگر مواردی است که توسط کمیته های سه گانه شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان سقز انجام شده است.ک/2

533

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا