گوناگون

آیةالله یزدی: صحبت تندی با دستیار روحانی داشتم

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر لزوم حفظ آرامش کشور گفت: برداشت شخص من و بسیاری دوستان این است که مقام معظم رهبری موکداً می‌خواهند که آرامش کشور حفظ شود.

به گزارش  خبرگزاری فارس، آیت‌الله محمد یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در برنامه  تلویزیونی شناسنامه که عصر امروز از شبکه سوم پخش شد، در خصوص اینکه آیا کمتر صحبت کردن شما دلیل خاصی دارد، اظهار داشت: حقیقت این است که مسئله ولایت و تبعیت از رهبری را از زمان حضرت امام(ره) که یک تکلیف شرعی دانستم، عمل کردم و غیر از اوامر و نواهی صریح امام و رهبری، منویات امام و رهبری را هم مورد توجه قرار می‌دهم.

آیت‌الله یزدی با اشاره به نگرانی‌های اعضای جامعه مدرسین درباره کشور تصریح کرد: برداشت شخص من و بسیاری دوستان این است که مقام معظم رهبری موکداً می‌خواهند که آرامش کشور حفظ شود.

رئیس جامعه مدرسین بر همین اساس ادامه داد: ما در دیدارهای خصوصی و عمومی که داشتیم، همانند دیدار در پایان اجلاس خبرگان و اعضای کمیسیون تحقیق خبرگان، ایشان تصریح کردند که صحبت‌هایتان را به کارگزاران منتقل کنید لذا سر و صدا کردن و صحبت کردن و سکوت تفاوت دارد، من از مصاحبه‌ها و پاسخ به خیلی سوال‌ها خودداری کردم.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم متذکر شد: شاید تندترین گفت‌وگویی که اخیرا با یکی از همکاران مُختَرَع(!) آقای روحانی داشتیم(مخترع به دلیل اینکه تا کنون چنین سمتی به عنوان دستیار عالیرتبه یا مشاور عالیرتبه رئیس جمهور نداشتیم) بحث طوری شد که ایشان گفت من مهمان شما هستم، با من دعوا می‌کنید؟ من گفتم شما را خواستم که با شما دعوا کنم؛ یا نامه‌ای که رسما به شخص رئیس جمهور نوشته شده و من امضا کردم یا ماموریت‌هایی که از طرف کمیسیون تحقیق تنظیم شده که از نزدیک صحبت شود لذا هم سکوت نکرده و هم به دستور ولی‌امر آرامش کشور را حفظ کردم.

وی در خصوص مباحث اخیر پیرامون جامعه مدرسین و خطر تجزیه آن توضیح داد: جامعه مدرسین تشکلی حوزوی و علمی است و اکثر اعضا مدرسین از افراد عالی حوزه هستند و طبعا در شرایط کنونی طلاب در مسائل درسی و پایان هفته مطالبی را مطرح می‌کنند.

آیت‌الله یزدی افزود: جامعه مدرسین یک تشکل حوزوی، روحانی و سیاسی است و آن‌گونه روحانی نیست که درباره مسائل جاری روز بی‌تفاوت باشد و از سویی دیگر اختلاف سلیقه باید وجود داشته باشد.

رئیس جامعه مدرسین با بیان اینکه حدود 60 نفر در جامعه مدرسین عضویت رسمی دارند هرچند که جلسات با 20 یا 25 نفر تشکیل می‌شود و تعدادی از مراجع عضو بوده و در حال حاضر مرجع شده‌اند تصریح کرد: عضویت غیر از شرکت در جلسات است و مسائل روز در جلسات مطرح می‌شود؛ آیت‌الله مظاهری عضو بوده اما در جلسات نمی‌تواند شرکت کند یا آیت‌الله محفوظی مدتی است شرکت نمی‌کند یا آیت‌الله گیلانی به دلیل کسالت شرکت نمی‌کند لذا تشکیل جلسات با تعداد کمتری صورت می‌گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا