گوناگون

آیت‌الله جوادی آملی: آنچه داریم اختلاس و آنچه نداریم عرضه است/ حبیبی: فتنه 88 هنوز خاموش نشده است

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی موتلفه اسلامی، “محمد نبی حبیبی”، بعد از ظهر امروز با آیت‌الله جوادی آملی دیدار کرد. 

آیت‌الله العظمی عبدالله جوادی آملی در این دیدار گفت: ما نیازمند وسیله‌ای هستیم تا توسط آن مملک و دین را حفظ کنیم چرا که دستور اسلام نیز همین است و بدون وسیله نمی‌شود.

وی با بیان اینکه ما یک پرچم سه رنگ و یک پرچم یا حسین(ع) داریم گفت یکی اصل و دیگری فرع است که باید به آن توجه داشت.

 این مفسر قرآن کریم عنوان کرد: ما در جنگ جهانی گوش به فرمان دشمنان بودیم و به دستورات آنها چشم می‌گفتیم در حالی که ایرانی بودیم همچنین در زمان رضاخان با همین پرچم سه رنگ مسجد گوهرشاد را به توپ بستند و بسیاری موارد دیگر که می‌توان نتیجه گرفت این پرچم سه رنگ نه تنها نمی‌تواند دین را حفظ کند بلکه قادر به حفظ خود نمی‌باشد.

وی با اشاره به اینکه در زمان جنگ تحمیلی رزمندگان ما پرچم‌های یا حسین و یا زهرا(ع) را به دست داشتند، افزود: همین‌ها توانست ما را به پیروزی برساند و اینها می‌توانند دین و مملکت را حفظ کنند نه پرچم سه رنگ.

آیت الله جوادی آملی عنوان کرد: هر شعاری که خلاف این باشد و با شعار دین هماهنگ نباشد نمی‌تواند کارساز باشد.

وی با بیان اینکه در آستانه ولادت یگانه منجی عالم بشریت قرار داریم تأکید کرد چه خوب است کاری انجام دهیم که مورد تأیید حضرت قرار گیرد.

استاد برجسته حوزه در ادامه به اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: خداوند در سوره نساء فرموده است مال عامل قیام یک ملت است و ملت اگر بخواهد ایستادگی سیاسی و اجتماعی داشته باشد نباید جیبش خالی باشد.

وی با بیان اینکه قیام به معنای ایستادگی است نه ایستادن، گفت: ملتی که می‌خواهد قیام کند و در برابر زور ایستادگی کند باید جیبش پر باشد.

آیت الله جوادی آملی فقیر را کسی دانست که ستون فقراتش شکسته باشد و اظهار کرد: مملکتی که خزانه خالی داشته باشد ستون فقراتش شکسته است و توان مقابله و ایستادگی را ندارد.

وی ملت فقیر را چاپلوس خواند و ابراز کرد: با مؤعظه و نصیحت نمی‌توان ملتی را که جیبش خالی است را به مقاومت فرا خواند.

این مفسر قرآن تصریح کرد: آنچه داریم اختلاس و آنچه نداریم عرضه است به طور مثال چندی پیش اعلام کردند که در تولید گندم خودکفا شده‌ایم اما بعد از مدتی از وارد کردن گندم به کشور خبر دادند چرا که به علت گران شدن ارز و دلار قادر به وارد کردن علوفه نبوده و از گندم‌ها برای خوراک دام‌ها استفاده کردند، آیا ما واقعاَ قادر به تأمین علوفه دام‌هایمان نیستیم؟

وی گفت: ما حدود یک صدم جمعیت دنیا را تشکیل می‌دهیم اما 10 درصد امکانات را در اختیار داریم ولی نمی‌توانیم از آنها به خوبی استفاده کنیم مانند جوانان ما که سرمایه‌های این مملکت هستند.

آیت الله جوادی آملی در بخشی دیگر از سخنان خود تأکید کرد: با قرض الحسنه زندگی کنید و اگر با ربا زندگی کنید همین می‌شود که اکنون 10 مییلون پرونده روی میز دادگستری‌ها است.

 وی با بیان اینکه آن کسی که ما را آفرید چگونه زیستن را نیز به ما نشان داده است، افزود: اگر کسی و جامعه‌ای با ربا بالا بیاید و رشد کند مانند این است که زنبور او را نیش زده است.

مرجع تقلید شیعیان گفت: نباید کلاه شرعی برای خود درست کنیم و بدانید بانک ربوی توان ندارد اقتصاد مقاومتی را پیش ببرد در حالی که استفاده از قرض الحسنه، مضاربه و کسب حلال این توان را دارد.

وی در پایان با بیان اینکه ایام استجابت دعا است، عنوان کرد: از خداوند می‌خواهیم به برکت قرآن و عترت و خون شهدا مملکت را تا ظهور اصلی آن حفظ کند و آنان که اقتصاد مقاومتی را مهندسی می‌کنند را یاری نماید.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی نیز در این جلسه گزارشی از فعالیت‌های حزب مؤتلف اسلامی را ارائه کرد و گفت: دشمن به دنبال آن است تا چیزی به عنوان نظام اسلامی وجود نداشته باشد و به ترویج الگوی غربی می‌اندیشد.

محمد نبی حبیبی اظهار کرد: از برخی مسئولین فرهنگی کشور تعجب می‌کنیم که نسبت به این تهاجمات دشمن بی توجه بوده و هیچ گونه احساس مسؤلیتی نمی‌کنند.
وی به برخی مشکلات موجود اشاره کرد و افزود: تکفیری‌ها جهان اسلام و تشیع را تهدید می‌کنند، مردم در کشور دغدغه بیکاری و گرانی دارند که باید به آنان رسیدگی شود.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی تصریح کرد: صورت فتنه 88 هنوز پاک نشده است و آتشی زیر خاکستر است و نباید عوامل آن در نظام مسئولیتی داشته باشند.

وی حزب مؤتلفه را تشکیلاتی دانست که تحت هر شرایطی درخدمت رهبری و مطیع فرمایشات ایشان است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا