گوناگون

آیت الله جوادی آملی:اقتصاد مقاومتی راه عادلانه برای تنظیم اقتصاد است

81156708 5682259

به گزارش ایرنا، این مرجع تقلید روز پنجشنبه در پیامی به همایش ˈاقتصاد مقاومتی از منظر دینˈ با عنوان نقش دین در اقتصاد مقاومتی با رویکرد قرآنی ˈ در قم ابراز داشت: اقتصاد مقاومتی از منظر دین در چند عنصر خلاصه می شود، اول این که دین مال را معرفی کرده، دوم این که خطر فقر را بازگو کرده و سومین نکته نیز آن است که اقتصاد مقاومتی از منظر دین راه تنظیم اقتصاد را عاقلانه و عادلانه ارائه داده است.

وی افزود: مال عامل قیام و قوام یک ملت است و اگر ملتی بخواهد قائم و مقاوم باشد چاره ای نیست که کیف و جیبش پر باشد.

وی در ادامه پیام خود افزوده است: ملتی که دستش تهی است، ستون (برای ایستادگی) ندارد، این مال است که عامل قیام یک ملت است. این ستون را نباید به دست لرزان افراد سفیه و بی عرضه سپرد، آن مدیر سفیه و آن مدبر لرزان، خود را نمی تواند تامین کند خود ایستادگی را فرا نگرفته است چه رسد به اینکه بتواند ستون ملت و مملکتی را نگهداری کند.

وی تاکید کرد: مال عامل قیام یک ملت است، آن کسی که سفاهت اقتصادی دارد درایت اقتصادی ندارد و صلاحیت آن را ندارد که مال را به دست او بدهند، اگر هم هوش اقتصادی دارد اما طهارت قدسی و قداست عقل در او یافت نمی شود، او سفیه است.

آیت الله جوادی آملی اضافه کرده است : مال ستون یک ملت است و لذا مدیر و مدبر سفیه که نتواند خود را اداره کند عرضه حفظ این ستون را نخواهد داشت و ملت موظف است این مال را به دست افراد سفیه نسپارد، آن کسی که فاقد مدیریت اجتهادی و مدیریت جهادی است سفیه هست و ملت موظف است که مال را به دست او ندهد.

وی ادامه داده است: مطلب بعدی خطر تلخ فقر است، بنابراین اگر ملتی شغل نداشته باشد، بدهکار باشد و گرفتار بانک های ربوی باشد، این ملت هرگز قائم نیست، چه رسد به مقاومت و چه رسد به این که در برابر حوادث تلخ ایستادگی داشته باشد.

این مرجع تقلید در ادامه پیام خود افزود : ملتی که سفره اش خالی است، بدهکار است، فرزند بیکار دارد و خودش هم بازنشسته است، این ملت دهنش به چاپلوسی باز است و هرگز اهل نقد و اعتراض نیست.

وی افزود: کسانی که در این وزارتخانه ها تلاش و کوشش می کنند می دانند معاونان آنها با آنها یک طور حرف می زنند، افرادی که در آبدارخانه هستند یک طور حرف می زنند، آبدارچی یک طور تملق می گوید و معاون یک طور سخن می گوید. کسی که دستش تهی است، زبانش به چاپلوسی باز است، ممکن نیست ملتی تهیدست باشد، زبانش به اعتراض و نقد و پاسخ گویی و مساله دانی و مساله خواهی و طلب خواهی، باز باشد. دهن ملت وقتی فقیر باشد به چاپلوسی باز است و کمر او شکسته است.

پیش نشست همایش ˈ گفتمان اقتصاد مقاومتی از منظر دین ˈ با هدف تبیین اقتصاد مقاومتی و چگونگی نگرش دین به آن و نقش علمای حوزه در تبیین این اقتصاد با پیام تصویری آیت الله ˈعبدالله جوادی آملیˈ از مراجع تقلید و سخنرانی مسوولان کشوری و استانی روز پنجشنبه در قم به مدت یک روز برگزار شد.

نشست اصلی این همایش آذرماه امسال در تهران برگزار می شود.

7408 / 380/ 1495

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا