گوناگون

آیت الله سبحانی: صرفه جویی در آب و برق به فرهنگ عمومی تبدیل شود

81216887 5788162

به گزارش ایرنا، این مرجع تقلید پنجشنبه شب در دیدار حمید چیت چیان وزیر نیرو با وی، ابراز داشت: اسراف امری حرام و ناپسند است و باید در مصرف آب و برق، اعتدال صورت بگیرد.

وی اسراف در مصرف آب را حرام ذکر کرد و افزود: اسراف مانند دیگر گناهان چون دروغ گویی امری حرام است و علما و مسوولان ذیربط باید از طریق رسانه ها به مردم اطلاع رسانی کنند.

این مرجع تقلید با اشاره به این که اسراف آب، حیات جامعه را به خطر می اندازد گفت: تا وقتی مردم به مصیبتی گرفتار نشوند قدر نعمت ها را نمی دانند و باید در نظر داشته باشیم که همیشه پیشگیری بهتر از درمان است.

وی تاکید کرد : باید الگوی مصرف را تغییر دهیم و این کار را برای خدا انجام دهیم، زیرا اسراف حرام است.

وی با اشاره به مصرف نامناسب آب در بخش کشاورزی گفت: در بخش هایی از کشور که کمبود آب داریم باید محصولاتی کشت شود که نیاز کمتری به آب دارند و این مساله باید به مردم اطلاع رسانی شود.

وی در ادامه این دیدار به مساله کاهش جمعیت کشور اشاره کرد و افزود: نیروی جوان عامل آفرینش فکر، صنعت و ثروت است و این در حالی است که کشور ما جزو کشورهایی است که رو به پیری می رود و روز به روز با کاهش جمعیت مواجه می شویم.

وی شعار فرزند کمتر زندگی بهتر را خلاف اسلام و بر خلاف سنت علما ذکر کرد و گفت:سخنان رهبر معظم انقلاب درباره ضرورت افزایش جمعیت حجتی برای ما به شمار می رود.

حمید چیت چیان امروز برای دیدار با برخی علما و مراجع تقلید و بازدید از چند پروژه به قم سفر کرد. ک/2

7408 / 380/

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا