گوناگون

آیت الله نوری همدانی: امنیت، پیشرفت و عظمت ایران مرهون خون شهدا و ایثارگری های جانباران است

81204008 5765681

وی دوشنبه شب در دیدار با جمعی از جانبازان استان آذربایجان شرقی در تبریز، افزود: بالاترین فضیلت و ثواب در نزد خداوند جهاد است و بر این اساس آنان مشمول لطف الهی هستند.

حضرت آیت الله نوری همدانی همچنین با بیان اینکه نوع رابطه مردم و رهبری در نظام اسلامی در جهان بی نظیر است، گفت: ولایت مداری خصیصه ملت ایران است که پشت سر ولایت فقیه از ارزش های اسلامی و دینی حراست می کنند و شهدا و جانبازان انقلاب در قله این وفاداری و ولایت مداری قرار دارند.

وی اظهار کرد: جهاد در راه خدا موجب صلابت و امنیت جامعه می شود و این نا امنی ها و کشتارها در عراق، سوریه، افغانستان، پاکستان، بحرین و یمن به علت نبودن جهادگران از جان گذشته و فی سبیل الله است.

حضرت آیت الله همدانی گفت: شهدا و جانبازان در هشت سال دفاع مقدس و مقاطع مختلف انقلاب در مقابل دشمنان اسلام و انقلاب ساکت ننشسته و با رها کردن خانه و کاشانه خود و با در طبق اخلاص قرار دادن جان خود در میدان جهاد گام گذاشته و موجب حفظ ارزش های اسلامی و انقلاب شدند.

وی خاطر نشان کرد: اگر این فداکاری ها و ایثارگری ها نبود، علم، فن آوری و پیشرفتی هم در کشور وجود نداشت.

قاسم صمدیان مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی نیز در این دیدار گفت: شهدا با الهام از اموزه های قرآنی، اسلامی و علما خود را به جایگاه رفیع شهادت رسانده اند.

حجت الاسلام سید شهاب الدین حسینی مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی نیز گفت: شهدا و جانبازان حافظان و مدافعان اسلام و حریم ولایت هستند که جان خود را در این راه در طبق اخلاص گذاشتند.

به گزارش ایرنا، حضرت آیت االه نوری همدانی سبح روز پنجشنبه هفته گذشته برای سفری شش روز به استان آذربایجان شرقی وارد تبریز شد.

دیدار با علما و ائمه جمعه، دیدارهای مردمی، شرکت در جشن بزرگ نیمه شعبان در مصلای اعظم امام خمینی تبریز و سخنرانی در جمع مردم و مسوولان از جمله برنامه های سفر حضرت آیت الله نوری همدانی به تبریز بود.

شرکت در جشن عمامه گذاری طلاب در عصر روز نیمه شعبان در مسجد جامع تبریز، دیدار با خانواده شهدا، جانباران، نیروهای نظامی و انتظامی در محل سپاه عاشورا در 24 خرداد و عصر همان روز دیدار با فرهنگیان، دانشجویان و نخبگان آذربایجان شرقی در سالن همایش های مصلای تبریز، دیدار با مسوولان استان در دفتر بیت نماینده ولی فقیه در استان روز 25 خرداد و سفر شهرستانی حضرت آیت نوری همدانی 26 خرداد از دیگر برنامه های وی در استان بود.

شرکت در کنگره ˈشیخ سلار دیلمیˈ در 27 خرداد آخرین برنامه حضرت آیت الله نوری همدانی در شش روز سفر به آذربایجان شرقی خواهد بود.

7223/587

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا