گوناگون

اتحاد مردم ایران عامل پایداری و پیروزی نظام اسلامی است

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط‌عمومی سپاه؛ سردار علی فضلی در یادواره 700 شهید حمل و نقل کشور با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای صدر اسلام، شهدای آذربایجان غربی، 10 هزار شهید اصناف کشور و تبریک میلاد حضرت مهدی (عج) افزود: ولایت‌مداری مردم آذربایجان غربی از شیعه و سنی در خور تحسین بوده ضروری است تا یاد و خاطره 12 هزار شهید این استان، 20 هزار شهید مهاجر که آمدند در این دیار ادای دین کرده و به فیض شهادت نائل شدند را گرامی بداریم.

وی ادامه داد: امروز در سایه وحدت و همدلی توانسته‌ایم یادواره 700 شهید حمل و نقل ایران اسلامی را به میزبانی این استان و همکاری کلیه مسئولان مربوط برگزار کنیم.

سردار فضلی ادامه داد: لازم است تا در حضور خانواده‌های شهدایی که در دوران دفاع مقدس و انقلاب، دلاورمردانه درخشیدند و از همه شهدای ارتش و سپاه و سایر نیروها و رشادت‌هایشان تجلیل کنیم.

وی گفت: شهدای ایران اسلامی و این سرزمین مقدس به ویژه شهدایی چون شهید مهدی باکری، شهید بروجردی، کاظمی و صیاد شیرازی و دیگر شهدا، شهیدانی هستند که جان خود را در طبق اخلاص برای این انقلاب گذاشتند و برای حفظ این انقلاب فداکاری‌های فراوانی کردند.
وی افزود: در آذربایجان غربی قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) به عنوان یکی از بنیان‌های مهم در دفاع از منطقه بوده که در دوران دفاع مقدس و در مقابله با ضد انقلاب به ویژه پژاک نقش مهی را ایفا کرده است و در جای جای این منطقه آثاری از دلاورمردی‌های این عزیزان را شاهدیم.

سردار فضلی ادامه داد: اهالی شیعه و سنی در جای جای این سرزمین و مرزنشینان این خطه در سالهای دفاع مقدس و بعد از آن به شایستگی ایفای نقش کرده‌اند و با تقدیم شهدایی به این نظام مقدس، دین خود را به آن ادا کرده‌اند.

وی با اشاره به رشادت‌های روحانیان و حضور آنان در صحنه‌های مختلف انقلاب نیز گفت: روحانیونی چون آیت‌الله قرشی و حجت‌الاسلام حسنی و حجت‌الاسلام رحمان پور و حاج موحد دانش و سایر روحانیون نیز جزو افرادی بودند که برای این مرز و بوم و صیانت از ارزش‌های انقلاب تلاش‌های بسیاری کردند.

اولین کنگره کشوری 700 شهید حمل و نقل در آذربایجان غربی، به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و نیز در راستای اجرای کنگره ملی 10 هزار شهید اصناف و بازار در ارومیه برگزار شد.

این کنگره در محل کانون جوانان بسیج ارومیه و با حضور بیش از 500 نفر از خانواده شهدا و مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی برگزار شد.

مداحی سید محمد عاملی اردبیلی، پخش نماهنگ و نیز تجلیل از خانواده شهدای حمل و نقل و رونمایی از تمبر و تندیس جشنواره و کتاب شهدای حمل و نقل آذربایجان غربی از جمله برنامه‌های این کنگره بود.

آذربایجان غربی با تقدیم 56 شهید از صنف حمل و نقل نقش موثری در این صنف داشته و به همین دلیل نیز میزبانی کنگره کشوری شهدای حمل و نقل به این استان واگذار شده است.

جای جای این استان آرامگاه 12 هزار شهید بزرگواری است که در طول انقلاب و دوران دفاع مقدس به فیض شهادت نائل شده‌اند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا