گوناگون

اجرای طرح نظام سلامت ارتقای درمان را بدنبال داشت/ کاهش 20 درصدی سزارین در کردستان

به گزارش خبرنگار مهر، بابک قطبی ظهر پنج شنبه در جریان بازدید رئیس مجمع نمایندگان مرم كردستان در مجلس شوراي اسلامي از بیمارستان بعثت سننج، اظهار داشت: خوشبختانه استفاده از نیروهای بومی در اجرایی این طرح در موفق بودن طرح بسیار موثر بوده و خوشبختانه توانسته ایم در این راستا گام های اساسی را برداریم.

وی افزود: بیمارستان بعثت بر اساس حمایت علمی دانشگاه در بحث تحول نظلم سلامت جزو مراكز موفق کشور بوده است و اقدامات ديگري نيز در راستاي تسريع در اجرايي كردن اين طرح در دستور كار قرار گرفته است.

رئيس بيمارستان بعثت سنندج بیان کرد: اجرایی این طرح بحث کاهش مالی را در حوزه درمان برای بیماران به دنبال داشته است و در حال حاضر بیماران مراجعه کننده دیگر دغدغه مالی در حوزه درمان و سلامت ندارند.

قطبی یادآور شد: با اجرایی كردن این طرح بیمار از کل هزینه های درمانی تنها 10 درصد را پرداخت مي كند و مابقیه را دولت پرداخت می کند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مزایایی این طرح این است که دیگر بیمار برای خرید دارو و وسائل مورد نیاز به خارج از بیمارستان مراجعه نمی کند و نیازی به پرداخت هزینه های گزاف نیست.

رئيس بيمارستان بعثت سنندج گفت: در بخش آزمایش هم با آزمایشگاه های معتبری هماهنگ شده و تحت نظر بیمارستان و به صورت رایگان آزمایش هایی که در بیمارستان انجام نمی شود را انجام مي دهيم.

کاهش 20 درصدی سزارین در کردستان

قطبی در بخش دیگری از مزایایی اجرای طرح تحول سلامت اظهار داشت: میزان سزارین نابجا با اجرایی این طرح کاهش یافته و خوشبختانه از 50 درصد به 30 درصد کاهش یافته است.

وی افزود: با توجه به تبعات منفی سزارین براي مادر و فرزند خوشبختانه می توان امید داشت که با فرهنگ سازی های لازم و بستر سازی های مناسب در آینده آمار سزارین های نابه جا در حد معقولی کاهش یابد.

رئيس بيمارستان بعثت سنندج بیان کرد: خوشبختانه به دنيال اجرايي كردن طرح تحول نظام سلامت، اعتبارات ویژه ای به حوزه درمان اختصاص یافت و همین امر عاملی در ارتقاء و خدمات رسانی حوزه سلامت شد.

قطبی یادآور شد: در بحث توسعه سخت افزاري بیمارستان با تخصیص اعتبارات لازم به حد مطلوب رسیده است و اتاق بیمار مجهز به امکانات لازم شده است و بسترهای رفاهی نيز براي بيمار و همراهان وي فراهم شده است.

وی ادامه داد: همچنین در آینده نزدیک دستگاه روتینگ هشدار دهنده وضعیت بیمار در اتاق پژشک نصبت می شود تا به شکل مستمر شرایط جسمانی بیمار تحت کنترل باشد.

رئيس بيمارستان بعثت سنندج گفت: همچنین وجود مرکز نازایی یکی از نقاط قوت بیمارستان بعثت است و با توجه به مجهز بودن آن یکی از بی نظیرترین مراكز نازایی در کشور است.

قطبی اظهار داشت: در بحث بیماری های خاص مرکز درمان بیماران سرطانی با حضور فوق تخصص های مجرب به شکل 100 درصد خدمات رسانی انجام می دهد و خوشبختانه با توجه به امکانات و پزشکان مجرب تعداد زیادی از کودکان به شکل کامل درمان شده اند.

وی افزود: همچنین در تربیت رزیدنت برای بیمارستان گام های اساسی برداشته شده است و فوق تخصص قلب کودکان، فوق تخصص عفونی، فوق تخصص گوارش به شکل 24 ساعته خدمت رسانی می کنند.

رئيس بيمارستان بعثت سنندج بیان کرد: همچنینی در رزیدنت زنان نیز دوره های آموزشی به ویژه در حوزه نازایی برگزار شده است.

قطبی یادآور شد: یکی دیگر از گام های اساسی که در حوزه درمان برداشته شده است حضور جراح مغز و  اعصاب مقیم، ارتوپدی مقیم، متخصص قلب مقیم، بیهوشی مقیم، متخصص اورژانس مقیم، متخصص زنان مقیم است که به صورت شبانه روزی در حال خدمت رسانی به شهروندان هستند.

وی ادامه داد: در بحث زیر میزی هم خوشبختانه استان کردستان جزو استان های سالم است و با خاطیان به شدت برخورد می کند.

رئيس بيمارستان بعثت سنندج گفت: تقویت کلینیک ویژه تنها راهکار مبارزه با زیر میزی است و خوشبختانه در بیمارستان بعثت کلینیک ویژه ای به نام بعثت و در بلوار شبلی کلینیکی به نام وحدت داریم که به شهروندان خدمت رسانی می کند.

قطبی در پايان سخنان خود اظهار داشت: خوشبختانه در سال گذشته نیز ام. ای. ار راه اندازی شد و مجموعه درمان را در راستای خدمت رسانی هر چه بهتر به شهروندان ارتقاء داد.

نماينده مردم شهرستان هاي سقز و بانه و رئيس مجمع نمايندگان مردم كردستان در مجلس شوراي اسلامي نيز در ادامه از بخش هاي مختلف بيمارستان بعثت بازديد و از نحوه خدمت رساني مطلوب به بيماران از مسئولان اين مركز  بهداشتي و درماني تقدير و تشكر كرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا