گوناگون

احتمال مرگ ۳۰۲ نفر در معدن ترکیه

با گذشت ۳ روز از انفجار هولناک در معدن زغال سنگ شهر سوما در ترکیه، جست‌وجو برای یافتن ۱۸ کارگر باقیمانده همچنان ادامه دارد.

به گزارش همشهری، این در حالی است که امید چندانی به زنده ماندن آنها نیست و احتمال می‌رود که با مرگ آنها، آمار قربانیان این حادثه به 302نفر برسد. این انفجار روز سه‌شنبه و زمانی رخ داد که 787کارگر در معدن حضور داشتند. این حادثه رکورد حوادث مرگبار معدن در ترکیه را شکست و تا عصر دیروز و لحظه تنظیم این خبر، امدادگران اجساد 284نفر را از داخل معدن بیرون کشیدند.

با این حساب تنها 18کارگر دیگر هستند که هنوز سرنوشت آنها معلوم نیست و تلاش برای رسیدن به آنها نیز ادامه دارد. آمار مرگ 282 نفر در این حادثه در حالی از سوی مقامات و مسئولان ترکیه اعلام شده که اتحادیه‌های کارگری و برخی اعضای احزاب اپوزیسیون در پارلمان ترکیه تعداد کشته‌شدگان این حادثه را بیش از ۴۰۰ نفر ذکر کرده‌اند.

انفجار در این معدن باردیگر سبب افزایش انتقادها علیه دولت رجب طیب اردوغان شده است. طی روزهای گذشته در شهرهای استانبول، آنکارا و ازمیر مخالفان دولت در اعتراض به شرایط کارگران معدن تظاهرات کردند که این اعتراض‌ها در برخی شهرها با دخالت پلیس به خشونت کشیده شد. دولت اردوغان اخیرا پیشنهاد تحقیقات پارلمانی درباره حوادث معدن را رد کرده بود و همین مسئله باعث افزایش موج اعتراضات شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا