گوناگون

ادارات اردبیل در طرح غربال گری سرطان سینه مشارکت کنند

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد پورفرضی عصر دوشنبه در تشریح ابعاد اجرایی این طرح تصریح کرد: آمار سرطان سینه در استان اردبیل قابل توجه است و جزو بیماری های شاخص زنان محسوب می شود.

وی با اذعان به اینکه  مسئولیت سلامت کارکنان به عهده دستگاه های اجرایی است، اضافه کرد: علوم پزشکی استان طرح غربال گری سرطان سینه را ویژه کارکنان زن دستگاه های اجرایی به اجرا در می آورد.

پورفرضی با بیان اینکه سرطان سینه جزو بیماری های قابل درمان با شرط شناسایی و پیشگیری به موقع است، ادامه داد: در صورتی که دستگاه ها نسبت به اجرای این طرح همکاری کنند می توان نسبت به کنترل این بیماری در بخش کارکنان زن اقدام کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان تصریح کرد: فرهنگسازی برای حضور بانوان در طرح غربال گری باید صورت گیرد و به ویژه در بازه سنی بیماری مورد توجه باشد.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی حاضر به اجرای این طرح در سطح دستگاه های اجرایی است و فقط کافی است مشارکت دستگاه ها اعلام شود.

پورفرضی حمایت دستگاه های متولی از جمله وزرات بهداشت را برای تامین هزینه های این طرح خواستار شد و افزود: بای توجه به شیوع بیماری هم در بحث پیشگیری و هم درمان نیازمند حمایتیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا