گوناگون

ادارات دولتی ملزم به رعایت استانداردهای پدافند غیر عامل هستند

به گزارش خبرنگار مهر، غلامعلی حیدری بعد از ظهر امروز در نشست مشترک ستاد پدافند غیرعامل استان کردستان اظهار داشت: تمامی ادارات و سازمان های دولتی و حتی بخش خصوصی نیز در سراسر کشور ملزم به رعایت استاندارهای اعلام شده از سوی این سازمان هستند.

وی با اشاره به اهمیترعایت استانداردهای پدافند غیر عامل در دستگاه ها و نهادهای دولتی وغیر دولتی در سطح کشور گفت: امروزه جنگ ها و شیوه های تهاجم نظامی از شیوه کهن به شیوه جدید تغییر یافته است و به همین دلیل باید استانداردهای لازم در این زمینه رعایت شود.

معاون بسیج و امور استانهای سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: اگر در زمینه های مختلف کشاورزی و مواد غذایی، راه و شهرسازی، تامین انرژِی و سوخت و سایر امور مهم کشور ساز و کار های پدافند غیر عامل رعایت شود، توان برخورد با جنگ های غیر فیزیکی در کشور افزایش خواهد یافت.

استاندار کردستان نیز در ادامه این نشست مشترک گفت: با ورود تکنولوژی های جدید، شیوه های برخورد و جنگ های امروز با گذشته تفاوت زیادی پیدا کرده است چرا که در گذشته صرفا نیروهای نظامی و رزمنده درگیر جنگ بودند اما امروز کل جامعه درگیرند.

عبدالمحمد زاهدی گفت: کشورهای متخاصم سعی کردند در عرصه های مختلف که حتی گاهی دور از ذهن بود تکنولوژی را در اختیار بگیرند و به وسیله آن به جنگ کشورهای دیگر بروند.

وی جنگ سایبری را نیز جنگی جدی و پیچیده از سوی دشمن عنوان کرد و اظهار داشت: راه مقابله با این حرکت پیچیده یک سیاست پیچیده است که دنیا به آن عمل می کند.

استاندار کردستان در پایان سخنان خود در این نشست مشترک افزود: امروز حتی در مقررات ساخت ساختمان و بسیاری از تاسیسات و کلیه فعالیت های دیگر بحث پدافند غیرعامل باید به صورت جدی مد نظر قرار گیرد و در این زمینه تلاش شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا