گوناگون

ادامه درگیری های فرقه ای در میانمار

کمیته پناهندگان سازمان ملل با ابراز نگرانی از ادامه درگیری های فرقه ای میان بودائیان و مسلمانان ایالت راخین در کشور میانمار خبر داد و اعلام کرد که مهاجرت مسلمانان روهنگایی افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا، ادرین ادواردز سخنگوی کمیته پناهندگان سازمان ملل افزود: شمار مسلمانان روهنگایی که در اثر خشونت های جاری این کشور را ترک کرده و به کشور های دیگر گریخته اند تا کنون به 86 هزار نفر رسیده است.

وی گفت که تنها در فاصله سه ماهه ژانویه تا آوریل امسال 15 هزار نفر به شمار این آوارگان افزوده شده است.

وی با اشاره به این که بیشتر این پناهندگان را مسلمانان روهینگایی تشکیل می دهند، گفت که در ماه های اخیر رقم بنگلادشی های آواره این کشور نیز رو به افزایش گذاشته است.

مسلمانان روهینگایی طبق آمار های منتشر شده از سوی سازمان ملل فقط 4 درصد از ساکنان میانمار را تشکیل می دهند و به همین دلیل همواره زیر فشار و بد رفتاری در این کشور بوده اند.

سخنگوی کمیته پناهندگان سازمان ملل با اشاره به این که کارکنان این کمیته تدابیری را برای اسکان موقت این آوارگان در کشور های دیگر منطقه در دست اجرا دارند، گفته است که در صورت ادامه این خشونت ها و افزایش شمار آوارگان کمک رسانی به ان ها از سوی این نهاد با پیچیدگی هایی روبه رو خواهد شد.

به گفته وی در زمان حاضر تلاش مسوولان کمیته بیشتر متمرکز بر تهیه مدارک لازم برای اقامت قانونی این آوارگان در کشور های دیگر و جلوگیری از بازداشت آنان از سوی مقامات دولت میزبان، متمرکز است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا