گوناگون

ارائه تسهیلات به فرزندان شاهد شاغل در شهرداری یک پارچه می‌شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در ادامه هفتاد و هفتمین جلسه علنی چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران اعضا در خصوص بررسی یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران و سازمان‌ها وشرکت‌های تابعه و مستقل در خصوص رعایت قانون جامعه، خدمات‌رسانی به ایثارگران مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

در ابتدای این صحبت‌ها تندگویان یکی از اعضای شورای شهر با بیان اینکه تصویب قانونی در جهت ارائه تسهیلات به فرزندان شهدای شاغل در تمامی سازمان‌ها و نهادها در سال 91 از سوی مجلس به عدم اجرای آن علی رغم ابلاغ از سوی برخی از بخش‌های شهرداری تهران اشاره نمود و اظهار داشت: متاسفانه عدم این اجرا در برخی از بخش‌ها نظیر آتش‌نشانی و سازمان فرهنگی هنری سبب ایجاد تبعیض میان افراد واجد این شرایط شده است.

وی با یادآوری تصویب این موضوع و بیان آن در قالب قانون به دو فوریتی بودن آن تاکید کرد و افزود: این طرح تنها باید به مناطق ابلاغ شود و بنابر قانونی بودن آن نیاز به رأی گیری مجدد ندارد.

*تندگویان: پرداخت یک هزارم حقوق و دستمزد کارکنان شهرداری به فرزندان شاهد شاغل در این نهاد فراتر از قانون نیست

این عضو شورای شهر با اشاره به فعالیت 700فرزند شهید در شهرداری تهران و سازمان‌های تابعه آن بودجه لازم در خصوص تأمین حقوق و دستمزد و تسهیلات این افراد را در حدود دو میلیارد تومان عنوان کرد و اظهار داشت: این در حالی است که سالیانه دو هزار میلیارد تومان صرف  حقوق و دستمزد تمام پرسنل شهرداری می‌شود که عدد مورد نظر در مقابل این مبلغ چیزی فراتر از قانون نیست.

* مجتبی شاکری: رأی گیری قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران ایجاد قانون در قانون است

شاکری در ادامه این تذکرات با تایید صحبت‌های اعضا در خصوص برخورداری این موضوع از قانون افزود: وقتی این درخواست در مجلس مطرح و به قانون رسیده نمی‌توان در شورا آن را به رأی گیری گذاشت چراکه این عمل به معنای ایجاد قانون در قانون است. 

وی تصریح کرد: این موضوع تنها باید در قالب تذکر از سوی رئیس شورا مورد توجه قرار گیرد.

حافظی در اعتراض به عدم اجرای این قانون در شهرداری افزود: آنچه مهم است این موضوع است که چرا علی رغم تصویب آن از سال 91 و ابلاغ آن به شهرداری تاکنون اجرا نشده و شهرداری باید در این خصوص پاسخگو باشد.

منصور احمدلو رئیس اداره کل امور ایثارگران شهرداری تهران در پاسخ به اعضای شورای شهر در خصوص عدم اجرای این قانون در برخی از بخش‌های شهرداری تاکنون با بیان اینکه جامعه ایثارگری به لطف کسی نیاز نداشته چراکه حفظ کشور به جهت لطف این افراد به جامعه بوده است اظهارداشت: باید در نظر داشت در برخی از موارد و شاید در 20سرفصل شهرداری پیشگام‌تر از سایر نهادها در خصوص ارائه خدمات و تسهیلات به ایثارگران بوده است.

* 14هزار و 400بازدید از خانواده شهدا درسال/ بازدید شهرداری از خانواده شهدا در مقایسه با نهاد موظف(بنیاد شهید) قابل توجه است

وی با اشاره به برخورداری شهر تهران از 26هزار شهید در مناطق مختلف میانگین سنی خانواده‌های آنان را بالاتر از 70سال عنوان کرد و افزود: این موضوع سبب تصویب طرحی مبنی بر بازدید هر دو هفته یکبار مسئولین شهرداری مناطق از خانواده‌های شهدای این منطقه شده است به طوری که در هر هفته 300 و در هر ماه 1200 و در نهایت در هر سال 14هزار و 400بازدید از خانواده شهدا صورت می‌گیرد که این میزان در مقایسه نهاد موظف( بنیاد شهید و امور ایثارگران)که 3هزار مورد عنوان شده قابل توجه است.

در ادامه صحبت‌های منصور احمدلو رئیس اداره کل امور ایثارگران شهرداری تهران برخی از اعضا بار دیگر به بیان نظرات خود در این خصوص پرداختند که در نهایت طرح الزام شهرداری تهران و سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه و مستقل به رعایت قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام با یک فوریت تصویب شد و قرار شد متن آن در کمیسیون مربوطه بررسی شده و در جلسه دو هفته بعد شورا مطرح گردد.

انتهای‌پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا