گوناگون

ارتقای ايمني در برابر زلزله و بلاياي طبيعي نیازمند فرهنگ سازی است

به گزارش خبرنگار مهر، هادی الماسی عصر شنبه به مناسبت هفته ايمني در برابر زلزله و بلاياي طبيعي در مصاحبه با خبرنگاران افزود: شعار این هفته با عنوان ” عزم ملي، تدابير پيشگيرانه، افزايش اميد و ايمني در بلاياي طبيعي ”  است.

وی اظهارداشت: اين مناسبت ملي مقارن با روز جهاني کاهش خطرپذيري ( 13 اکتبر) است در سراسر کشور به منظور فرهنگ سازي، لزوم پيشگيري و آمادگي در برابر حوادث طبيعي برگزار مي شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان گفت: حوادث ناشی از پدیده‌‌های طبیعی بر اثر تغییرات در پوسته کره زمین رخ می‌ دهد و همه ساله علاوه بر خسارات فراوان در جهان هزاران قربانی بر جای می‌ گذارد.

وی افزود:  بر این اساس حوادث شدید باعث از هم پاشیدگی خانواده‌ها، بی‌خانمانی افراد، مشکلات بهداشتی، سوء تغذیه، رکود یا تعطیلی مراکز آموزشی و خدماتی، بیکاری و مهاجرت اجباری می‌شوند.

الماسی اظهارداشت: همچنین اهمیت حوادث طبیعی تا آنجاست که سازمان های بشردوست بین‌المللی موظف شده‌اند تا برنامه‌های خود را موازی با حقوق بشر برنامه‌ریزی کرده و خود را در مقابل گروه هدف از جمله در بخش حوادث طبیعی مسئول و پاسخگو بداند.

وی تصریح کرد: بر این اساس توزیع نظام‌مند دانش و اطلاعات بین افراد به ویژه افرادی که در پاسخگویی شرکت دارند اصل بنیادین دستیابی به درک مشترک از مشکلات و انجام هماهنگی‌ های لازم بین سازمانی و بخش حوادث طبیعی تعریف جهانی شده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان یادآور شد: اسامي روزهاي هفته ايمني در برابر زلزله و بلاياي طبيعي از سوی سازمان مدیریت بحران شامل شنبه 19 مهر مديريت بحران، اقتصاد، فرهنگ پيشگيري و آمادگي، یکشنبه 20 مهر مديريت بحران؛ بيمه، مقاوم سازي و رعايت استاندارد، دوشنبه 21 مهر مديريت بحران؛ بازسازي و بازتواني در حوادث، سه شنبه 22 مهر مديريت بحران؛ فناوري هاي اطلاع رساني و کاهش خسارات، چهارشنبه 23 مهر مديريت بحران؛همسويي با سياستهاي جهاني کاهش خطرپذيري، پنج شنبه 24 مهر مديريت بحران، خانواده و آموزش همگاني و جمعه 25 مهر مديريت بحران؛ سازمان هاي مردم نهاد و تشکل هاي مذهبي است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا