گوناگون

استاندارد و سالم بودن آب تهران تایید شد

3ق3ثق53ث5 استاندارد و سالم بودن آب تهران تایید شد

این بار رئیس سازمان محیط زیست سالم بودن اب شرب تهران را تایید کرد وگقت به محض مشاهده کوچکترین آلودگی در آب شرب اعلام خواهیم کرد.با این تفاسیر با خیال راحت آب بنوشید

ابتکار اظهار داشت: البته بررسی ها و کنترل آب تهران به صورت مداوم پیگیری می شود و به محض مشاهده کوچکترین آلودگی در آب شرب اعلام خواهیم کرد.

رییس سازمان محیط زیست از سالم بودن آب تهران بر اساس آخرین استانداردها خبر داد و گفت: سال گذشته برخی نمونه برداریها نشان از مقداربیش از حد مجاز عناصری مانند نیترات در آب داشت که بر اساس آخرین بررسیها این مشکلات بر طرف شده است.

 بر اساس اندازه گیری‌های وزارت نیرو، وزارت بهداشت و بررسی های عمومی سازمان محیط‌زیست، آب تهران در حال حاضر استانداردهای سازمان بهداشت جهانی را دارد.

به گفته وی، البته سال گذشته در برخی نقاط نمونه برداری هایی از آب تهران انجام شد که نشان دهنده میزان بالای عناصری مانند نیترات در برخی نمونه ها بود.

رییس سازمان محیط زیست تأکید کرد: اما بر اساس مطالعات جدید و تطابق با استانداردهای روز دنیا و با استفاده از تجهیزات معتبر آزمایشگاهی در حال حاضر آب تهران مشکلی ندارد و کاملا سالم است.

ابتکار اظهار داشت: البته بررسی ها و کنترل آب تهران به صورت مداوم پیگیری می شود و به محض مشاهده کوچکترین آلودگی در آب شرب اعلام خواهیم کرد.

به گزارش مهر، سال گذشته بسیاری کارشناسان اعلام کرده بودن طی بررسی صورت گرفته در مناطق شهرداری تهران معضل آلودگی آب همچنان مطرح بوده و این بحث نیاز به همکاری دولت دارد و بحثی ملی است چرا که هنوز در توسعه شبکه فاضلاب مشکل داریم و شبکه فاضلاب همچنان اوضاع قرمزی دارد که دولت باید در این زمینه کار کند.

طبق بررسی‌های انجام شده توسط کار شناسان محیط زیست اعلام شده بود درصد نیترات موجود در آب‌های تهران بالاتر از حد استاندارد است و پایتخت ایران از این نظر در رتبه اول کشور قرار دارد. همچنین آب شرب مناطق جنوب و جنوب شرقی تهران که از آب‌های زیرزمینی تأمین می‌شود، دارای درصد بالایی از نیترات بوده و سلامت مردم این مناطق را تهدید می‌کند.

به گفته مسئولان زیست‌محیطی، پس از تهران، آب شهرهای مشهد و اراک بیشترین درصد نیترات را دارد و این موضوع نگرانی‌های مسئولان را در حوزه‌های مختلف عمیق‌تر می‌کند. افزایش درصد آلاینده نیترات در آبها عوارض شدیدی از نظر سلامت ایجاد می‌کند که این عوارض گاه قابل جبران نیستند.

همچنین اخیرا رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران به روش پیشنهادی توسط دستگاه‌های ذی‌صلاح در خصوص استفاده از چاه‌های عمیق برای تامین آب شرب تهران به دلیل کمبود آب در تابستان انتقاد کرده و گفته است: این موضوع کیفیت آب را به شدت تنزل داده و تحت‌الشعاع قرار می‌هد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا