گوناگون

استاندارهمدان:ارایه خدمات اجتماعی به اقشار نیازمند،هدف دولت تدبیر و امید است

81210692 5777313

به گزارش ایرنا ˈمحمد ناصر نیکبختˈ روز یکشنبه در آیین امضای تفاهم نامه میان استاندار همدان و مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور در سالن اجتماعات شهدای استانداری همدان افزود: دولت تدبیر و امید، ارایه خدمات شایسته به مردم مناطق محروم و نیازمند را در دستور کار قرار داده است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح تحول نظام سلامت از عملکردهای شایسته دولت و ارزشمند ترین کار در بخش خدمات درمانی است اضافه کرد: در سه ماهه نخست امسال از افزایش بهای حامل های انرژی برای اجرای طرح تحول نظام سلامت و بیمه مردم هزینه شد .

استاندار همدان بر تشکیل ستادی ویژه برای پیگیری بیمه روستاییان توسط فرمانداران تاکید کرد و گفت: این ستاد با همکاری جهاد کشاورزی ، تعاون و امور عشایر و از تجربیات افراد صاحب نظر استفاده شود.

نیکبخت افزود: مسوولان باید مزایای طرح بیمه روستاییان را برای آنان تبیین کنند تا این طرح مورد استقبال قرار گیرد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان نیز گفت: تاکنون 49 هزارو 505 نفر از روستاییان استان همدان عضو این صندوق هستند که از این تعداد سه هزار و 502 نفر از افراد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و یک هزارو 180 نفر نیز از عشایر هستند.

ˈمهدی سماواتیˈ با بیان اینکه 80 کارگزاری در سطح استان در زمینه صندوق بیمه روستاییان ، کشاورزان و عشایر فعال هستند افزود: 628 خانوار روستایی از صندوق بیمه، مستمری دریافت می کنند.

وی اظهار داشت: استان همدان در سال گذشته در نام نویسی الکترونیکی در زمینه بیمه روستاییان موفق عمل کرد و کبودرآهنگ، بهار و فامنین به ترتیب بیشترین جذب بیمه شده را داشتند.

سماواتی افزود: پیش بینی می شود در سال جاری 36 هزار نفر از روستاییان به تعداد بیمه شدگان استان اضافه شوند.

در تفاهم نامه ای که بین استاندار همدان و مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستاییان و عشایر منعقد شد مقرر شد که در طول سه سال، 80 درصد روستاییان این استان زیر پوشش بیمه قرار گیرند.

استان همدان یک میلیون و 758 هزار و 268 نفر جمعیت دارد که 59.2 درصد جمعیت شهری و بقیه روستایی هستند.

7523/576/

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا