گوناگون

استاندارگیلان از مانور مشترک جمعیت هلال احمر استان های شمالی بازدیدکرد

81165227 5697503

به گزارش روز جمعه روابط عمومی استانداری گیلان به ایرنا؛ در این مانور مشترک نیروهای امدادگر و پزشک استان های گیلان، مازندران و گلستان به مدت دو روز در روستاهای مرکیه، ندامان و تنیان صومعه سرا هماهنگی بین بخشی ارائه خدمات اضطراری ، استقرار بیمارستان های صحرایی و درمانگاه های اضطراری را در کمتر از 72 ساعت در زمان بروز بحران تمرین می کنند.

بر اساس این گزارش؛ ˈمحمدعلی نجفیˈ استاندار گیلان در حاشیه این بازدید اظهار کرد: امدادگران جمعیت هلال احمر تلاش گران صلح و دوستی هستند که با بی غرضی و بی طرفی به مردم خدمت می کنند.

وی افزود: این حضور پر رنگ در استان گیلان نیز هم در زمان بروز بحران برف و شادی های مردم در نوروز به خوبی مشاهده شد.

استاندار گیلان ادامه داد: برگزاری چنین مانورهایی نیازی ضروری برای داشتن آمادگی برای بروز بلایای طبیعی است و اهمیتی فوق العاده دارد.

استاندار گیلان همچنین در حاشیه این بازدید از نزدیک در گفت وگو با مردم بخش گوراب زرمیخ در جریان مسائل و مشکلات آنان قرار گرفت و دستورات لازم برای رفع نواقص و کاستی ها را صادر کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان روز جمعه و در همین ارتباط به خبرنگار ایرنا گفت: این مانور با شرکت تیم های درمانی هلال احمر استان های مازندران ، گلستان و گیلان در بخش گوراب زرمیخ روستاهای مرکیه ، تنیان و ندامان شهرستان صومعه سرا برگزار شده است.

ˈعلی رضا خصوصیˈ افزود: در اجرای این مانور از هر استان حدود 65 نفر از نیروهای دوره دیده تیم درمان شامل پزشکان عمومی ، متخصص ، پرستار و روانشناس شرکت دارند.

وی بیان کرد : در اجرای این مانور نیروهای تیم درمان برای ویزیت ، ارایه داروهای رایگان و ارجاع بیماران خاص به مراکز درمانی، غربالگری فشار خون، دیابت و حمایت های روانی اقدام می کنند.

خصوصی خاطرنشان کرد: خدمات رایگان و دسترسی آسان افراد کم برخوردار به پزشکان عمومی و متخصص و ارتقاء سلامت در مناطق محروم و تحقق اهداف بشردوستانه هلال احمر از اهداف اجرای این مانور است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان یادآور شد : در اجرای این مانور تیم های درمانی هلال احمر استان های یاد شده آمادگی ارایه خدمات درمان اضطراری به بیش از 20 هزار نفر را دارند.

مانور تیم های درمانی هلال احمر منطقه شمال کشور عصر امروز (جمعه) در استان گیلان پایان می یابد.

شهرستان صومعه سرا در غرب استان گیلان واقع است.ک/3

7295/695

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا