گوناگون

استاندار آذربایجان شرقی: مواد مخدر در صدر تمام معضلات اجتماعی است

81175969 5716161

اسماعیل جبارزاده عصر روز شنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان افزود: شورای هماهنگی در اجرای برنامه های خود در این خصوص نباید هیچ گاه دست خود را خالی و یا بسته احساس کند و ما مسوولان باید به هر نحوی نیازهای این شورا را تامین کنیم، چرا که غفلت از این امر خسران است و موجب افزوده شدن بر تعداد معتادان جامعه خواهد شد.

وی گفت: مسوولان باید این را باور کنند که پسران و دختران معتاد در واقع فرزندان آنها هستند، از این رو باید با تمام توان در جهت رهایی آنها از این بلای خانمانسوز گام برداریم.

جبارزاده از نیروی انتظامی خواست محیط را برای سران و توزیع کنندگان مواد مخدر ناامن کند و اینکه سران توزیع کننده این مواد هم اکنون آذربایجان شرقی را منطقه ای ناامن برای این کار می دانند، خود گامی به جلوی در راستای مبارزه با اعتیاد است.

وی از نیروهای حراست ادارات و مدیران آموزش و پرورش خواست نسبت به موضوع اعتیاد در ادارات و مدارس حساس شوند.

نماینده عالی دولت در استان آذربایجان شرقی گفت: نباید از میزان حساسیت مسوولان نسبت به اعتیاد کاسته شود و آن ها باید بیشتر از گذشته و با جدیت در این راستا تلاش کنند.

جبارزاده افزود: روزی نیست که به این موضوع فکر نکنم و از وضعیت فعلی تبریز در خصوص اعتیاد تاسف می خورم چرا که این وضعیت شایسته تبریز نیست.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان نیز در این جلسه گفت: محل ساخت مرکز درمان و کاهش آسیب های مواد مخدر در استان در زمینی به مساحت 20 هکتار در نزدیکی محل جدید زندان تبریز و در جاده اسپیران شناسایی شده و هم اکنون در مراحل پایانی انتقال سند این قطعه زمین هستیم.

محمدعلی نصرتی افزود: مبارزه با مواد مخدر کار یک گروه و یا نهاد نیست، بلکه همه باید دست به دست هم در این مسیر وارد شویم.

وی خاطرنشان کرد: همانند دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی که با اتحاد توانستیم در مقابل دشمن ایستادگی کنیم، در این مسیر نیز با اتحاد و همدلی می توانیم اعتیاد را ریشه کن کنیم.

نصرتی از مواد مخدر صنعتی شیشه به عنوان دغدغه اصلی این ستاد یاد کرد و گفت: تاثیرگذاری این ماده نسبت به تریاک هزار به سه است و در سال گذشته بیش از 15 کارگاه شیشه سازی در استان کشف شده که در مقایسه با سال 91 بیش از هفت برابر رشد داشته است.

وی این آمار را نگران کننده توصیف کرد و افزود: دستگاه های مرتبط با موضوع باید به طرق مختلف وارد میدان شوند تا بتوانیم با این پدیده شوم اجتماعی مقابله کنیم.

وی گفت: در جامعه سکولار زندگی نمی کنیم و باید فریضه امر به معروف و نهی از منکر را انجام دهیم و امروز نهی کردن از مصرف مواد مخدر نوعی نهی کردن از منکر است.

در پایان این جلسه تفاهم نامه ای بین ستاد مبارزه با موادر مخدر آذربایجان شرقی و ادارات کل ورزش و جوانان و تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کمیته امداد امام خمینی (ره) استان به امضا رسید.

7233/587

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا