گوناگون

استاندار: 12 هزار فرصت شغلی در استان مرکزی ایجاد می شود

81191942 5744745

به گزارش ایرنا، ˈمحمد حسین مقیمیˈ شامگاه شنبه در جمع مردم در مسجد امام جواد(ع) کوی رضوی اراک اظهار کرد: بیشتراین اشتغالزایی با گسترش زیرساخنهای حوزه صنعت و تولید میسر می شود.

وی ادامه داد: هم اکنون 47 هزار نفر از جوانان استان مرکزی بیکار هستند که 25 هزار نفر از این تعداد دارای مدارک لیسانس، فوق لیسانس و دکتری هستند و بقیه نیز دارای مدارک زیر لیسانس هستند.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان مرکزی بیان کرد: سالانه تنها پنج تا 10 درصد از جوانان فرصت اشتغال در بدنه دولت را دارند، بنابراین باید با گسترش صنعت و ایجاد کارگاه های تولیدی در راستای ایجاد اشتغال گام برداشت.

وی اظهار کرد: استان مرکزی به دلیل واقع شدن در مرکز کشور و امکان دسترسی به تمام نقاط میهن اسلامی فرصت بسیار مناسبی برای سرمایه گذاران خارج از استان است، بنابراین اقشار مختلف مردم باید از ورود سرمایه گذاران به این استان استقبال کرده و با آنان همکاری های لازم را انجام دهند.

استاندار استان مرکزی گفت: سال های گذشته به دلیل کمبود انرژی به خصوص کمبود آب، امکان سرمایه گذاری در استان مرکزی وجود نداشت اما در سال جاری با تدبیری که در بخش مدیریت پساب فاضلاب صورت گرفته، زمینه همکاری با سرمایه گذاران فراهم شده است.

وی، در پاسخ به سووال یکی از اهالی کوی رضوی در خصوص به کارگیری مدیران بومی اظهار کرد: رویکرد اصلی استانداری مرکزی استفاده از مدیران تحصیلکرده، کارآزموده و بومی است.

مقیمی ادامه داد: اقشار مختلف مردم استان مرکزی نیز باید از مدیران بومی استقبال کرده و از آنان حمایت و پشتیبانی کنند.

وی اضافه کرد: مشکل اصلی استان مرکزی غیر بومی بودن مدیران صنایع است که اقشار مختلف مردم به خصوص فعالان عرصه صنعت باید دست در دست یکدیگر بدهند و با پشتیبانی از افراد تحصیلکرده و کارآزموده زمینه روی کارآمدن مدیران بومی در این بخش را نیز فراهم کنند.

استاندار استان مرکزی در خصوص تکمیل و تجهیز بیمارستان ولیعصر(عج) اراک نیز بیان کرد: براساس تکمیل بنای این بیمارستان نیاز به یکصد میلیارد تومان اعتبار دارد و این در حالی است که وزارت بهداشت و درمان در سال گذشته و سال جاری تنها 16 میلیارد تومان اعتبار به این پروژه اختصاص داده است.

مقیمی با بیان اینکه برای تکمیل و تجهیز بیمارستان ولیعصر(عج) باید از محل فروش یکی از فضاهای دانشگاه علوم پزشکی و کمک های خیرین استان بازسازی شود، گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده شش ماه دوم سال 1395 این پروژه به بهره برداری می رسد.

وی در خصوص آلودگی هوای اراک نیز گفت: سوخت خودروها، لوازم خانگی، گرد و غبار و سوخت کارخانه ها، مهمترین عوامل آلاینده های این کلانشهر است.

وی اضافه کرد: از رده خارج کردن خودروهای فرسوده و آلاینده، آبگیری تالاب میقان، جایگزین کردن سوخت گاز به جای مازوت در نیروگاه حرارتی شازند و عملیاتی کردن پروژه جمع آوری گوگرد پالایشگاه مهمترین اقدامات برای کاهش آلودگی کلانشهر اراک بوده است.

استاندار استان مرکزی ادامه داد: شهرداری اراک نیز با احداث سالانه 250 هکتار فضای سبز نقش بسیار مهمی در کاهش آلودگی این شهر دارد.

مقیمی ادامه داد: منطقه دره گردو در مجاورت کوی رضوی شرایط بسیار مناسبی از لحاظ آب و هوایی برای تبدیل شدن به یک مکان مناسب گردشگری دارد و استانداری استان مرکزی، شهرداری و فرمانداری اراک نشست های بسیار زیادی برای عملیاتی کردن این مهم برگزار کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: برای احداث این پروژه 500 میلیارد ریال اعتبار و پنج سال زمان پیش بینی شده است و تمام ادارات کل استان باید در احداث این طرح با استانداری مرکزی، شهرداری و فرمانداری اراک همکاری کنند.

نماینده دولت تدبیر و امید در خصوص ایجاد مترو در اراک نیز گفت: این پروژه بعد از مطالعات کارشناسان و تصویب شورای عالی ترافیک کشور با 50 درصد اعتبارات ملی و 50 درصد از محل اعتبارات شهرداری آغاز می شود.

فرماندار اراک نیز در این آیین در پاسخ به درخواست ساکنان کوی رضوی مبنی بر جمع آوری اراذل و اوباش اظهار کرد: سال گذشته بر اساس شش مصوبه شورای تامین شهرستان اراک و همکاری نیروی انتظامی تمام این منطقه از ارذل، مزاحمان نوامیس و فروشندگان مواد مخدر پاکسازی شد.

ˈمسلم پورقاسمیانˈ بیان کرد: در سال جاری نیز در شورای تامین اراک 12 مصوبه به تصویب اعضا رسیده است که از فردا(یکشنبه) با همکاری نیروی انتظامی اقدام به پاکسازی و برخورد قاطع با مزاحمین نوامیس و فروشندگان مواد مخدر می کنیم.

شهردار اراک نیز در این دیدار گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون سه پارک با تمام امکانات در کوی رضوی احداث شده است.

ˈابراهیم عباسیˈ اظهار کرد: هم اکنون عملیات آسفالت ریزی کوچه ها و خیابان های شهرک علی ابن ابیطالب(ع) در درست انجام است و پس از آن، آسفالت ریزی کوچه ها و خیابان های کوی رضوی انجام می شود.

وی در خصوص ساماندهی مشاغل مزاحم نیز گفت: یک قطعه زمین 50 هکتاری در مجاورت نیروی انتظامی در کمربندی شمالی و یک قطعه زمین 90 هکتاری در مجاورت فرودگاه اراک برای ساماندهی مشاغل مزاحم در نظرگرفته شده که تا پایان سال جاری این مهم عملیاتی می شود.

حجت الاسلام ˈمحمد احمدیˈ امام جماعت مسجد امام جواد(ع) کوی رضوی نیز در این دیدار خواستار احداث بنای فرهنگی و هنری در قطعه زمین چهار هزار و 500 متری مجاور این مسجد شد و استاندار استان مرکزی نیز گفت: اگر مالکیت این زمین با اداره کل راه و شهر سازی باشد به مسجد امام جواد(ع) انتقال داده می شود اما اگر مالکیت آن با اداره کل اوقاف باشد، باید رایزنی لازم انجام پذیرد.

در پایان این آیین که تا ساعت 23 و سی دقیقه ادامه داشت ، مردم کوی رضوی به صورت خصوصی مشکلات خود را با استاندر استان مرکزی درمیان گذاشتند.

کوی رضوی در سال 1370 در محله خوش آب و هوای دره گردو اراک احداث شد و هم اکنون بیش از 30 هزار نفر در آن سکونت دارند.ک/2

7115/559

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا