گوناگون

استان سمنان و معضل"قاچاق سوخت"

معاون سیاسی امنیتی استانداری سمنان گفت: معضل قاچاق سوخت یکی از مشکلات مهم استان در مبارزه با قاچاق کالا و ارز است و لذا کمیته‌ها و کارگروه‌های تخصصی کمیسیون مبارزه با قاچاق استان باید با بکارگیری کارشناسان خبره و با تجربه و آسیب‌شناسی مؤثر و ارائه راهکارهای عملی به مبارزه با این معضل بپردازند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه سمنان، محمد صارمی‌زاده در جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، مهمترین ابزار مقابله با قاچاق کالا و ارز را تغییر در نگرش و فرهنگ ملی ارزیابی کرد و گفت: باید با حمایت از تولید ملی و ترویج فرهنگ استفاده از کالای وطنی در استان و شهر و حتی خانواده‌های خودمان به طور اساسی و ریشه‌ای با قاچاق کالا مقابله کنیم.

وی افزود: مسئولان استان و اعضاء کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، استفاده از ظرفیت‌های استانی، برنامه‌ریزی دقیق و منظم جهت مقابله با پدیده شوم قاچاق کالا و ارز را در استان سرلوحه کار خود قرار دهند.

صارمی‌زاده با اشاره به اینکه کمیسیون استانی مبارزه با قاچاق سمنان، یکی از کمیسیون‌های برتر در سطح کشور است، افزود: امیدواریم در نتیجه جدیت و تلاش اعضاء این کمیسیون، شاهد آرامش فکری، اجتماعی و اقتصادی در جامعه باشیم.

وی با اذعان به اینکه کمترین ابزار مقابله با پدیده قاچاق کالا و ارز، تغییر در نگرش و فرهنگ ملی است، اظهار کرد: این ابزار در صورت استفاده از ظرفیت‌های بومی و با توجه به نوسانات اقتصادی در سطح کشور و تاکیدات مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی، مهمترین راهکار و ابزار جدی در مبارزه با پدیده قاچاق کالا و ارز است.

صارمی‌زاده ضمن تقدیر از سپاه استان بدلیل تلاش برای کشف محموله‌های قاچاق طی روزهای اخیر افزود: معضل قاچاق سوخت یکی از بحث‌های مهم استان در مبارزه با قاچاق کالا و ارز است که کمیته‌ها و کارگروه‌های تخصصی کمیسیون استان باید با بکارگیری کارشناسان خبره و با تجربه و آسیب‌شناسی مؤثر و ارائه راهکارهای عملی به مبارزه با این معضل بپردازند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری سمنان گفت: استان سمنان با توجه به همجواری با استان‌های بزرگی چون تهران که یک بازار آماده با ریسک پایین برای قاچاقچیان بشمار می‌رود، موقعیت مناسبی برای افراد سودجو و منفعت طلب است تا از راههای ارتباطی این استان برای اهداف شوم خود نظیر دپو، انبار و ترانزیت کالای قاچاق استفاده کنند.

جانشین رئیس کمیسیون استان آثار شوم قاچاق بر اقتصاد را روشن خواند و اظهار کرد: قاچاق با برخی مخاطرات اجتماعی مانند سرقت، معضلات فرهنگی و غیره نیز ارتباط دارد. بنابراین ما باید نسبت به امور قاچاق کالا و ارز هوشیار بوده و با برنامه ریزی دقیق و منظم و با مرتفع کردن نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت در جهت مبارزه جدی و مستمر با این معضل و پدیده شوم، گامی مؤثر در افزایش آرامش فکری، اجتماعی و اقتصادی جامعه برداریم.

همچنین در ادامه اسلامی راد مدیر کل دفتر امنیتی و انتظامی استانداری سمنان گفت: با توجه به برنامه‌های دولت تدبیر و امید به منظور ایجاد آرامش و ثبات اقتصادی و مهار رشد تورم و خروج از رکود و اقدامات مناسبی که در یکسال گذشته توسط دولت صورت پذیرفته است، خوشبختانه همانگونه که دکتر روحانی ریاست محترم جمهوری فرموده‌اند از رکود خارج شده‌ایم.

وی ادامه داد: در همین راستا کمیسیون مبارزه با قاچاق استان توانسته است با توجه به نقش بسیار مهم مبارزه با قاچاق کالا و ارز در توسعه و با مدنظر قرار دادن فرامین مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) و همکاری تمامی دستگاه‌های عضو اقدامات خوب و مؤثری جهت ریشه کن کردن قاچاق در استان به اجرا در آورد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا