گوناگون

استان کرمانشاه 1458 موقوفه دارد/ احیای 11 هزار هکتار از اراضی موقوفه ای استان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد باقر حسینی اراکی ظهر یکشنبه در همایش “وقف و غدیر” که در حسینیه بیت امام جمعه کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: استان کرمانشاه 1 هزار و 458 موقوفه دارد که اغلب آنها انتفاعی است و تنها 340 موقوفه منفعتی داریم.

وی افزود: از نظر تعداد رقبات رتبه ششم کشور و به لحاظ درآمد رتبه یازهم کشور را در اختیار داریم.

حسینی اراکی گفت: طی سال گذشته 6 هزار و 470 هکتار زمین را با اداره منابع طبیعی رفع اختلاف کردیم.

مدیر کل اوقاف استان کرمانشاه در ادامه یادآور شد: در سال 92 دو هزار و 200 هکتار زمین را احیا کردیم، در حالیکه این میزان در نیمه اول سال جاری یک هزار و 871 هکتار بوده است.

حسینی اراکی خاطرنشان کرد: در مجموع طی یکسال اخیر توانسته ایم 11 هزار هکتار از زمین های موقوفه ای تصرف شده استان را احیا کنیم که هزار هکتار بیشتر از مساحت شهر کرمانشاه است.

وی گفت: در اعزام مبلغ نیز جزو استان های اول در کشور هستیم و 700 مبلغ طی سال جاری را به کرمانشاه آورده و اعزام کردیم.

حسینی اراکی افزود: با توجه به  اینکه سازمان تبلیغات بودجه چندانی ندارد، لذا رایزنی هایی را انجام دادیم تا 30 درصد هزینه اعزام مبلغان از محل درآمدهای موقوفات پرداخت شود.

مدیر کل اوقاف استان کرمانشاه در خصوص اجرای طرح مهر تحصیلی نیز گفت: سال گذشته 5 هزار دانش آموز کرمانشاهی در این طرح لوازم التحریر دریافت کردند، ضمن اینکه به دلیل عملکرد  خوب کرمانشاه در اجرای طرح مذکور، این طرح در آینده زیر نظر اوقاف کرمانشاه اجرا خواهد شد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا