گوناگون

استراتژی ظریف ایران در عراق

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال نوشت ایران راهبردی ظریفی را در عراق دنبال می‌کند که هدف اصلی آن حمایت از شیعیان و حفظ نفوذ خود در عراق بدون دامن زدن به درگیری‌های فرقه‌ای این کشور است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل ازروزنامه وال استریت ژورنال؛  ایران راهبرد ظریفی را در عرصه تحولات داخلی عراق دنبال می کند که پایه و اساس آن حمایت از شیعیان عراق و حفظ نفوذ خود در این کشور بدون درگیر شدن در درگیری ها و تقابل فرقه‌ای است.
 
بر اساس این گزارش این روزنامه در ادامه افزود: برای دومین هفته متوالی خطبای نماز جمعه در ایران اقدامات گروه‌های تروریستی در عراق را محکوم کرده و حمایت خود از دولت بغداد را اعلام کردند.
 
بر اساس گزارش وال استریت ژورنال ، وزارت خارجه ایران اعزام هرگونه نیروی نظامی به عراق را تکذیب کرده است. ایران هنوز از ارسال مقادیر زیاد تسلیحات نظامی به عراق خودداری کرده و از شهروندان خود نیز خواسته است تا برای دفاع از اماکن مقدس به این کشور نروند.
 
این روزنامه در عین تلاش کرد که گروهک تکفیری داعش را گروهی سنی معرفی کند که در صدد گسترش نفوذ خود در عراق است و می‌تواند این کشور را درگیر جنگ داخلی کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا