گوناگون

استفاده از ظرفیت نخبگان در جهت توسعه ایلام/ روابط ایلام و استانهای عراق افزایش می یابد

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا مروارید ظهر دوشنبه در جمع نخبگان ایلامی اظهار داشت: استان ایلام از ظرفیتهای خوبی از جمله نیروی انسانی کارآمد و نخبه در کنار ظرفیتهای انرژی، مرز مهران و..برخودار است.

وی گفت: باید همه دست به دست هم دهیم برای توسعه استان ایلام قدمهای بزرگی برداریم که در این راه همکاری و تعامل مردم و مسئولان و همچنین نخبگان استان ضروری است.

این مسئول بیان داشت: ایلام در کنار امنیت مطلوب مرزی، دسترسی خوبی به بازارهای هدف عراق و کشورهای منطقه دارد که باید بازرگانان ایلامی و ایرانی از این فرصت برای گسترش فعالیت های اقتصادی و صادرات کالا و خدمات بیشترین استفاده کنند.

استاندار ایلام تصریح کرد: اصلی ترین مشکل مردم استان ایلام اشتغال است و در واقع بیکاری افراد و جوانان برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یک مشکل بزرگ محسوب است.

وی بیان داشت: بخش خصوصی استان نقش موثری در گسترش همکاری با کشور عراق ایفا می کند که خوشبختانه در ماه های گذشته برای این فعالیت اعلام آمادگی کرده اند.

مروارید اظهار داشت: استان ایلام به سبب شرایط مرزی و پیوندهای قومی و فرهنگی در کنار مذهب مشترک با اکثریت ملت عراق از گذشته های دور تاکنون مراوده های اقتصادی گسترده ای با کشور همسایه دارد.

استاندار ایلام گفت: نخبگان علمی و اساتید دانشگاه به عنوان حسگرهای دقیق مسائل و معضلات اجتماعی در استان عمل می کنند و استفاده از ظرفیت مشاوره ای این عزیزان راه حل های خوبی را در اختیار مسئولان و تصمیم گیران قرار خواهد داد.

وی بیان داشت: هیچ جامعه ای بدون درک جایگاه و مقام نخبگان و محققان پیشرفت نخواهد کرد.

استاندار ایلام اظهار داشت: اعتبارات و بودجه های لازم برای انجام تحقیقات و پژوهش های علمی مربوط به گرد و غبار و ریزگردها به هر نحو ممکن باید تأمین گردد و عزیزان در این زمینه هیچ گونه دغدغه ای نداشته باشند.

مروارید همچنین ادامه داد: باید اثرات و نتایج کارهای پژوهشی و تحقیقاتی در جامعه و برای مردم قابل مشاهده باشد.

استاندار ایلام با اشاره به این که ایلام اولین استانی است که توانسته این پدیده را به صورت علمی مورد بررسی قرار دهدريال تصریح کرد: با توجه به نزدیکی فیزیکی دانشگاه ها و مراکز علمی استان به کانون های گرد و غبار در این زمینه می توان از تحقیقات موثق تر و کاربردی تری بهره برد.

مروارید ادامه داد: باید در این کمیته تأثیرات گرد و غبار و ریزگردها بر فعالیت های مختلف در استان مورد بررسی قرار گیرد چراکه در زمینه تولیدات کشاورزی و دامی و دیگر فعالیت ها مشکلاتی در استان دیده می شود که تیم های تخصصی در این خصوص می توانند پژوهش های موثری را صورت دهند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا