گوناگون

استقرار سیستم های مدیریت کیفیت در آزمایشگاه های پزشکی قانونی ضروریست

81150723 5671635

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از سازمان پزشکی قانونی کشور، «پیام بلوایه» افزود: آزمایشگاه های پزشکی قانونی از نظر تجهیزات و نیروی انسانی فنی وضعیت مناسبی دارند اما نکته مهم و مورد توجه، استقرار سیستم های مدیریت کیفیت در آزمایشگاه هاست.

وی گفت: اعتبار هر آزمایشگاه به نظرات صادر شده آن است، بویژه در پزشکی قانونی که نظرات آن بطور مستقیم در صدور رای نهایی قضات در پرونده ها تاثیرگذار بوده و بطور مستقیم با سرنوشت افراد ارتباط دارد.

بلوایه، مستندسازی را یکی از مراحل استقرار مدیریت کیفیت در آزمایشگاه دانست و گفت: کار علمی در آزمایشگاه، ثبت همه مراحل از وصول نمونه تا صدور جواب نهایی است، این کار خدمات را قابل ارزیابی کرده و بازرسی ها را دقیق تر و سهل تر می کند.

وی گفت: کارشناس امور آزمایشگاهی می تواند با استفاده از مدارک و مستندات موجود، یک فرآیند آزمایشگاهی را به راحتی انجام دهد.

مدیرکل امور آزمایشگاهی سازمان پزشکی قانونی با اشاره به تاکید رییس سازمان پزشکی قانونی درمورد ارتقای کیفیت خدمات سازمانی، یادآور شد: اجرای مراحل ارتقای کیفیت و استقرار سیستم های مدیریت کیفی با جدیت پیگیری شده و 15اردیبهشت ماه جلسه ای با عنوان «استقرار سیستم مدیریت کیفیت در آزمایشگاه های سازمان» در ستاد مرکزی سازمان پزشکی قانونی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه آزمایشگاه های پزشکی قانونی اروپا دارای گواهینامه مدیریت کیفیت هستند، خاطرنشان کرد: ما نیز باید در کنار به روز رسانی و مدرن سازی تجهیزات آزمایشگاهی، بدنبال اخذ این گواهینامه باشیم.

بلوایه، دریافت گواهینامه مدیریت کیفیت را فرآیندی زمان بر عنوان کرد و گفت: فراهم کردن مقدمات دریافت گواهینامه نیز مهم است و مستندسازی دقیق فرایندهای آزمایشگاهی یکی از مراحل مهم آن است.

وی آموزش کارکنان آزمایشگاهی را در اجرای مستندسازی ضروری دانست و ادامه داد: دوره های آموزشی و کلاس های توجیهی برای مسوولان و کارشناسان فنی آزمایشگاه ها، زمینه اجرای مستندسازی و بدنبال آن استقرار سیستم مدیریت کیفیت در آزمایشگاه های سازمان را فراهم می کند.

اجتمام(1) ** 1293 ** 1071

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا