گوناگون

اشتغالزایی بانوی سیرجانی برای 50 نفر

81233068 5815617

به گزارش ایرنا، ولیعه ایران نژاد بانوی کارآفرینی است که موفق به جذب 50 نفر در صنایع دستی و مشاغل خانگی شده است.

وی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در سیرجان بیان کرد: کارگاه خود را با هدف تولید پوشاک از سال 1385 فعال کردم و از سال گذشته موفق شدم به کارآفرینی در صنایع دستی و مشاغل خانگی مانند خیاطی، پته دوزی، کاموا بافی، عروسک بافی و سایر بافتنی ها و گلیم بافی اقدام کنم.

وی گفت: تاکنون 50 نفر به صورت پاره وقت در این کارگاه مشغول به کار شده اند.

ایران نژاد که به عنوان بانوی کارآفرین امسال در جشنواره کشوری در مشهد رتبه برگزیده را بدست آورد ادامه داد: چرا امروز زنان ما بیکار باشند و صنعت دستی ما مانند پته دوزی به دست اتباع بیگانه تولید شود.

این بانوی کارآفرین همچنین، مکان کارگاهی مناسب، بازاریابی و فروش پس از تولید در کنار مشکلات مالی و رکود تولید صنایع دستی را از مشکلات این حوزه برشمرد.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیرجان هم گفت: تاکنون سه هزار مجوز مشاغل خانگی در این شهرستان صادر شده است که 2 هزار و 200 نفر موفق به اخذ تسهیلات شدند.

مجتبی آذرپیرا اضافه کرد: امروز بخش زیادی از خانم های خانه دار سیرجان به بافت فرش و گلیم سیرجان که شهرت جهانی دارد مشغول هستند.

وی رشد اشتغال خانگی را خوب توصیف کرد و گفت: سایر صنایع دستی سیرجان مانند پته دوزی و بافتنی ها و پرورش طیور در خانه های روستایی وارد این میدان اقتصادی و اشتغال زا شده است و خانم ایران نژاد نیز در این زمینه ها موفق عمل کرده است.

شماری از بانوان شاغل در این کارگاه نیز در گفت و گو با خبرنگار ما ضمن ابراز رضایت از کار و کسب درآمد برای کمک به اقتصاد خانواده این گونه مشاغل را حرکتی در جهت احیای صنایع دستی و هنرهای اصیل منطقه عنوان کردند.ک/3

7435/8154

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا