گوناگون

اصرار سانيا بر روزه گرفتن در برزيل

ماه مبارک رمضان در آستانه شروع شدن است و اين در حالي است که جام جهاني 2014 برزيل به اوج حساسيت خود رسيده و تيم ها خود را آماده حضور در مرحله حذفي مي کنند. در ميان تيم هاي که به دور يک هشتم نهايي راه يافته اند بازيکنان مسلماني وجود دارند که اصرار دارند در اين ماه مبارک روزه بگيرند اين درحالي است که شرايط آب و هوايي در برزيل اصلا مساعد نيست و اين مي تواند کار آنها را بسيار سخت کند.

يکي از اين بازيکنان مسلماني که اصرار دارد در برزيل روزه بگيرد باکاري سانيا بال راست تيم ملي فوتبال فرانسه است.

به نقل از ايسنا، سانيا که چندي پيش از آرسنال جدا شد و به منچسترسيتي انگليس پيوست در گفت‌وگو با رسانه‌هاي فرانسوي، عنوان کرد: من مي‌خواهم در برزيل روزه بگيرم چرا که يک مسلمان هستم. دين اسلام اين اجازه را به من مي‌دهد که در شرايط خاصي همچون سفر و بيماري روزه نگيرم اما من هر چند به برزيل سفر کرده ام، نمي‌خواهم روزه ام را بشکنم. در تمام روزهاي ماه مبارک رمضان روزه خواهم بود.

او ادامه داد: هر شخصي آزاد است تا هر آنچه را که مي خواهد انجام دهد. من همواره به کساني که روزه نمي گيرند احترام مي گذارم با اين حال براين باورم که در صورتي‌که در برزيل روزه بگيرم به مشکلي برنخواهم خورد بنابرين دليلي ندارد تا روزه خودم را بشکنم. نبايد در انجام فرايض ديني دليل تراشي و توجيه کرد. من مي‌خواهم روزه بگيرم، چرا که در غير اين صورت خداوند متعال من را نخواهد بخشيد.

تيم ملي فوتبال فرانسه نمايش خوبي در برزيل داشته است و با 7 امتياز به عنوان تيم نخست به دور بعد راه يافت. شاگردان ديديه دشان بايد در يک هشتم نهايي به مصاف نيجريه بروند. سانيا درباره اين بازي گفت: بايد در يک هشتم نهايي هم همچون دور گروهي با تمرکز و برنامه‌ريزي بازي کنيم. در اين صورت مي توانيم برابر حريفان خود به پيروزي برسيم. تمرکز سهم بسزايي در رقم خوردن نتايج تيم دارد. اگر در ديدار برابر نيجريه هم تمرکز داشته باشيم مي‌توانيم به پيروزي برسيم و به جمع هشت تيم راه يابيم. اگر بتوانيم به اين مرحله راه يابيم براي ما موفقيت بزرگي خواهد بود.

او درباره شانس قهرماني تيمش در برزيل گفت: قهرماني در برزيل براي ما موفقيت بزرگي خواهد بود، اما اگر قهرمان هم نشويم ناراحت نخواهيم بود، چرا که به بعضي از اهداف خود رسيده ايم. مي خواهيم بازي به بازي پيش برويم. اگر برابر نيجريه تن به شکست دهيم و از دور رقابت ها کنار رويم شکست بزرگي براي ما خواهد بود و همه ما ناراحت خواهيم شد. بنابرين بايد تمام تلاش خود را بکنيم تا به دور بعد راه يابيم و نشان دهيم که تيم خوب و با برنامه اي هستيم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا