گوناگون

اظهارات شهردارمنطقه پنج تهران درمورد بوستان مادر

81182411 5727743

به گزارش خبرنگار ایرنا، پژمان پشمچی زاده روز جمعه در نشست خبری در شهرداری این منطقه افزود: زمین ثبتی پلاک 124، حدود 140 هزار متر مربع وسعت دارد که از قدیم از سوی شرکت تعاونی آموزش و پرورش خریداری شده است.

به گفته وی بخش از این زمین به عنوان هزینه جواز در اختیار شهرداری تهران قرار می گیرد که 35 هزار متر مربع آن از مجموعه آموزش و پرورش به شهرداری واگذار می شود و 35هزار متر مربع را نیز خود شهرداری خریداری می کند.

وی با بیان اینکه شهرداری در طول 17 سال گذشته، هیچ گونه دخل و تصرفی در این زمین نکرده است، ادامه داد: هیچ درختی بریده و انتقال داده نشده است.

شهردار منطقه 5 تهران تصریح کرد هیچ اقدامی دال بر اینکه فضای سبزی ایجاد شده و بعد درختانی بریده باشد، وجود ندارد و براساس سند رسمی طرح تفصیلی هیچ اقدام غیرقانونی مبنی بر تغییر کاربری بوستان مادر و خارج از مصوبه کمیسیون ماده 5 و شورای عالی شهرسازی و معماری انجام نشده است.

پشمچی زاده گفت: هیچ شخصی حتی شهردار تهران نمی تواند در یک جزء مصوبه ها تغییر ایجاد کند.

وی با بیان اینکه آنچه در طرح تفصیلی ذکر شده، کاملا قانونی و مورد تایید شورای عالی شهرسازی و کمیسیون ماده 5شهرداری بوده است، افزود: شهر با الزامات قانونی، و آنچه برنامه ریزان در قالب کمیسیون ماده 5 در نظر گرفته اند، اداره می شود.

شهردار منطقه 5 تهران تاکید کرد که هیچ پروژه ابلاغی مبنی بر اینکه در محوطه ذکر شده، بوستان مادر داشته باشیم، وجود ندارد و شهر با نگاه های مقطعی و میل حاشیه نشینان زمین اداره نمی شود.

پشمچی زاده گفت: این امکان وجود دارد که بسیاری آرزوی داشتن بوستان مادر در این محوطه را داشته باشند اما باید بدانیم مردم همان طور که فضای سبز نیاز دارند به خدمات دیگری همچون گردش اقتصادی و تولید ثروت نیز نیازمند هستند.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد پارک برای شهرداری تهران، کار سختی نیست،افزود: همان طور که ظرف چندماه بزرگ ترین بوستان ها همچون بوستان ولایت از سوی شهرداری ایجاد شد، احداث بوستان مادر نیز برای شهرداری کاری ندارد اما مصوبه های ابلاغی چیز دیگری می گوید.

شهردار منطقه 5تهران بیان کرد: نباید به مردم طوری القا کنیم که قرار بوده این محوطه بوستان مادر باشد و حال شهرداری همچون غارتگر وارد عرصه شده است.

پشمچی زاده با بیان اینکه نمی شود آن بخش از قانون را که مطابق میل ماست، بپذیریم و با مابقی آن کاری نداشته باشیم، افزود:کمیسیون ماده 5 و شورای عالی شهرسازی و معماری تصمیم گیری کرده اند و ما به آن تصمیمات عمل می کنیم.

وی گفت ، نامه ها و اسناد مربوط به محوطه مذکور از دهه 70 تاکنون در کمیسیون محیط زیست شورای شهر تهران مورد بررسی قرار گرفته است.

تهرام/1393/7245/1565

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا