گوناگون

اعتبارات لازم برای عملیات راه آهن خراسان جنوبی در بودجه کل کشور لحاظ می شود

81168383 5703296

این تصمیم به گفته ˈوجه اله خدمتگزارˈ در جلسه ای که امروز با حضور رییس و نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، نمایندگان مردم استان در مجلس برگزار شد، اتخاذ گردیده است.

گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی به نقل از وی می افزاید: در این جلسه مقرر شد اعتبارات لازم برای تکمیل طرح مطالعاتی پروژه راه آهن نهبندان – بیرجند – قاین – گناباد و اتصال به خط ریلی بافق – مشهد تا پایان شهریور ماه سال جاری تامین و تخصیص یابد.

وی اجرای پروژه راه آهن را برای خراسان جنوبی یک ظرفیت و زیرساخت مهم اقتصادی دانست و اضافه کرد: همچنین مصوب شد در صورتی که اعتبار اجرایی پروژه در بودجه سال 94 کفایت نکرد از محل فاینانس خارجی این طرح به اجرا گذاشته شود.

استاندار خراسان جنوبی پیشتر اعلام کرده بود : اتصال استان به راه آهن سراسری شرق از مهمترین سیاستهای کاری است که با جدیت و با بکارگیری تمامی ظرفیتهای کاری به دنبال اجرایی شدن آن هستیم.

احداث راه آهن خراسان جنوبی از مصوبات سفر اول هیات دولت قبلی است و مسوولان آن وعده داده بودند که از سال 1391 آغاز می شود.

به گفته منابع رسمی : برای انجام این طرح ملی صرف حدود شش هزار میلیارد ریال مورد نیاز است که با تحقق آن بخش بزرگی از مشکل صنعت و به تبع آن اشتغال استان خراسان جنوبی برطرف خواهد شد.110

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا