گوناگون

اعتکاف بصیران علوی در دانشگاه خلیج فارس بوشهر برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، در مراسم معنوی اعتکاف بصیران علوی که به همت کانون بصیرت بسیج دانشجویی استان بوشهر در مسجد دانشگاه خلیج فارس آغاز شده است، حلقه های تخصصی با محور سبک زندگی اسلامی از دیدگاه مقام معظم رهبری، تشکیل شده است که در این حلقه‌ها اساتید حوزه و دانشجویان به طرح موضوعات مختلف در این باب می‌پردازند.

در این جمع علمی معنوی پس از این که اساتید، نگاه قرآن و نیز مقام معظم رهبری را نسبت به موضاعات مورد بحث طرح کردند، دانشجویان حاضر در حلقه ها دیدگاه های خود را بیان می کنند و از زوایای مختلف، موضوعات جلسه را بررسی می کنند.

بخش دیگری از این جلسه علمی، ارائه کنفرانس توسط تعدادی از دانشجویان  است که به ارائه دیدگاه های خود در رابطه با موضوعات مشخص شده می پردازند و در آخر با اهدای جوایزی از آنها تقدیر به عمل می آید.

لازم به ذکر است که کانون بصیرت بسیج دانشجویی استان بوشهر بنیانگذار اعتکاف رمضانیه در استان بوشهر است و این اعتکاف برای سومین سال است که برگزار می شود و در جمع معتکفان اساتیدی از حوزه و دانشگاه نیز حضور دارند.

ماهواره هماننده موریانه بنیان خانواده ها را از بین می برد

جانشین فرمانده سپاه امام صادق (ع) عصر پنجشنبه در این مراسم اظهار داشت: امروز کشور اسلامی ما به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در امنیت کامل به سر می برد و ما باید به پاس این نعمت ارزشمند خدا را شاکر باشیم.

سرهنگ حمید خرمدل با اشاره به بمباران غزه و کشتار مردم بی گناه فلسطین بیان کرد: کسانی از مردم فلسطین که از سرزمین خود دفاع می کنند و به شهادت می رسند جهاد واقعی انجام می دهند و خون این شهیدان قطعاً از بین نمی رود زیرا خون شهید زایش دارد و هر قطره از آن اثر بخش خواهد بود.

وی در ادامه با محکوم کردن رفتارهای وحشی گرانه اسرائیل علیه مردم بی گناه غزه و بمباران این مناطق در ماه رمضان عنوان کرد: مردم مومن و روزه دار ایران اسلامی و وجدان‌های بیدار جهان اسلام امروزه شاهد سخیف ترین و رقت بارترین جنایات رژیم اشغالگر قدس در کشتار بی رحمانه مردم مسلمان، مظلوم و بی دفاع فلسطین (غزه) هستند که دل هر انسان آزاده ای را به درد می آورد.

خرمدل اذعان کرد: این یک جنگ فیزیکی است اما آن چه مهم است و دارد اتفاق می افتد و خوشایند هم نیست، جنگ روحی و جنگی است که روی افکار و عقاید ما تاثیر گذاشته است.

وی با اشاره به این موضوع که ما در جنگ تمام عیار فرهنگی هستیم، افزود: صحنه این جنگ مانند جنگ در خوزستان و کردستان نیست بلکه صحنه و مرز این جنگ تا درون خانه های ما و حتی در دستان ماست و کشته های آن دیگر موجب افتخار و مباهات و تقویت نیستند بلکه نیروهایی از دست رفته و موجب سرشکستگی می باشند.

خرمدل تأکید کرد: آنچه که دشمنان امروز از آن به عنوان ابزاری در جنگ نرم به کار گرفته اند ماهواره یا دجال واره است و با این ابزار سبک و نوع زندگی ما را هدف قرار داده و می خواهند ما آمریکایی فکر و زندگی کنیم.

جانشین فرمانده سپاه امام صادق(ع) تصریح کرد: ماهواره هماننده موریانه بنیان خانواده ها را از بین می برد و باعث می گردد که ارتباط ها و صله ارحام کم رنگ شده، اعضای خانواده تحمل یکدیگر را نداشته باشند در رفتار اجتماعی خانواده نیز تأثیر می گذارد.

خرمدل گفت: آنچه از ماهواره نصیب کشور شده بسیاری از معظلات اجتماعی از جمله طلاق است که طلاق در استان بوشهر رو به رشد است و این استان در طلاق جزء رتبه های نخست کشور است.

تزکیه و تربیت نفس هم تأثیر اجتماعی دارد هم فردی

در ادامه نیز حجت السلام حسینی از روحانیون این طرح با بیان این مطلب که تزکیه و تربیت نفس هم تأثیر اجتماعی دارد هم فردی اظهار داشت: زنان با ایفای چهار نقش اصلی مادر بودن، همسر، خواهر و دختر بودن بیشترین تأثیر را بر افراد و جامعه دارند.

حسینی به بعد اجتماعی تزکیه نفس اشاره کرد و گفت: که دشمن از طریق شبکه های ماهواره ای و تبلیغات بچه های ما را سکولار و عرفان های کاذب را به جامعه اسلامی تزریق کرده است.

وی متذکر شد: اولین دشمن انسان نفس اماره و دومین دشمن انسان شیطان است کسی که قسم خورده به عزت خداوند همه انسان ها را گمراه کند.

حسینی یادآور شد: اولین کاری که می توانیم در اعتکاف انجام دهیم این است که وقت زیادی برای فکر کردن داریم و بدانیم که بهترین و بالاترین عبادت تفکر و عبادت با خداست.

وی در پایان افزود: در اعتکاف رمضانیه تفکر به خدا، گریه برای اعمالمان، با عشق و یقین برای خدا کار کردن، درست کردن رابطه مان با خدا فراموش نکنیم.

لازم به ذکر است معتکفین در شب نوزدهم با غبار روبی قبور مطهر شهدای گمنام دانشگاه خلیج فارس، قرائت زیارت عاشورا اعتکاف خود را آغاز کردند و در شبهای نوزدهم، بیستم و بیست و یکم در مسجد دانشگاه خلیج فارس بوشهر به احیا می پردازند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا