گوناگون

اعضای جدید هیئت مدیره مخابرات ایران معرفی شدند/ دستور وزیر ارتباطات برای افزایش سرعت اینترنت

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات فناوری اطلاعات در
خبرگزاری‌ها و پايگاه‌های خبری هستيم كه رصد تمام اين اخبار برای مخاطبان
در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ برای تسهيل در
مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌ای از اخبار فناوری اطلاعات را هر شب در
قالب یک بسته خبری در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

2326321 165



همراهی ۸ وزیر و رئیس کل بانک مرکزی با روحانی در سفر به ترکیه
تسنیم/ نماینده ویژه رئیس جمهور در امور ترکیه و رئیس کمیسیون همکاری های مشترک ایران و ترکیه با اشاره به همراهی ۸ وزیر به علاوه رییس کل بانک مرکزی با روحانی در سفر به ترکیه گفت مبادلات تجاری ایران و ترکیه تا سال ۲۰۱۵ به ۳۰ میلیارد دلار می رسد.

واعظی با اشاره به سفر رئیس جمهور کشورمان به ترکیه گفت: حجم مبادلات تجاری ایران و ترکیه تا سال 2015 به 30 میلیارد دلار خواهد رسید. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن بیان مطلب فوق تصریح کرد: بر اساس نقشه و راهنمای جامع همکاری های دو کشور رسیدن به جمع 30 میلیارد دلار تا سال 2015 در روابط تجاری مورد تاکید است.

2326325 168

نماینده ویژه رئیس جمهور در کمیسیون مشترک ایران و ترکیه افزود: افزایش سهم همکاریها در بخشهای اقتصادی, فناوری و صنایع برای رسیدن به هدف بسیار مهم 30 میلیارد دلار حجم مبادلات ضروری است. وی افزود: روابط ایران و ترکیه در دولت روحانی وارد مرحله جدیدی شده است و در سفری که نخست وزیر ترکیه به تهران داشت و اسنادی که در آن سفر به امضا رسید و توافقات به عمل آمده، باعث شد که در بعد مسایل سیاسی، منطقه ای ، بین المللی و همچنین فرهنگی و اقتصادی دستور کار مشخصی برای آینده روابط دو کشور تعیین شود.

واعظی اظهار کرد: با توجه به ظرفیت های اقتصادی بین ایران و ترکیه به عنوان اقتصاد مکمل، همزمان با سفر رییس جمهوری به ترکیه،حدود 10 سند توافق بین دو کشور امضا می شود. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: رییس جمهوری 19 و 20 خرداد ماه جاری در راس هیاتی مرکب از هشت وزیر، معاونین رییس جمهوری، رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و تعدادی از مسوولان سازمان ها و نهادها و همچنین تعداد قابل توجهی از نمایندگان اتاق های بخش خصوصی به آنکارا سفر خواهد کرد و با آقایان عبدالله گل و رجب طیب اردوغان رییس جمهوری و نخست وزیر ترکیه دیدار و گفت و گو خواهد کرد.
واعظی هفته گذشته در سفری که به آنکارا داشت با نخست وزیر، وزرای توسعه، خارجه، اقتصاد، صنعت، حمل و نقل و انرژی ترکیه دیدار و در باره فرآیند همکاریهای تهران و آنکارا با آنان به بحث و تبادل نظر پرداخته بود.


اعضای جدید هیئت مدیره مخابرات ایران معرفی شدند
تسنیم/ سید مصطفی سید هاشمی به نمایندگی از شرکت گسترش الکترونیک مبین ایران، مدرس خیابانی به نمایندگی از شرکت شهریار مهستان، علی بقایی به نمایندگی از شرکت توسعه اعتماد مبین، محمد روح الهی به نمایندگی از کانون شرکتهای سرمایه گذاری سهام عدالت و نصرا… جهانگرد به نمایندگی از دولت به عنوان اعضای جدید هیئت مدیره‌ی شرکت مخابرات ایران معرفی شدند.

2326327 696

براساس این گزارش با توجه به اجرای اصول حاکمیت شرکتی تصمیم بر آن شد مسعود مهردادی که عضویت هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران و شرکت ارتباطات سیار را همزمان بر عهده داشته از این پس تنها به عنوان عضو هیئت مدیره همراه اول فعالیت کند.


دستور وزیر ارتباطات برای افزایش سرعت اینترنت/ مهلت یک ماهه به شرکت زیرساخت
مهر/ معاون شرکت ارتباطات زیرساخت از مهلت یک ماهه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به این شرکت برای ارائه چارچوبی مدون به منظور افزایش و ارتقای سرعت و کیفیت اینترنت خبر داد.

حسن کریمی با بیان اینکه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به دنبال افزایش سرعت اینترنت است، اظهار داشت: این وزارتخانه برای تدوین چارچوبهای لازم در جهت ارتقای سرویس اینترنت یک ماه به شرکت ارتباطات زیرساخت زمان داده که از این مهلت، یک هفته نیز گذشته است.

وی با اشاره به اقداماتی که از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت، برای اجرای این دستور انجام شده است گفت: ما جلساتی با شرکتهای اینترنتی – PAP ها ، شرکت مخابرات ایران، شرکت های مخابرات استانی، اپراتورهای موبایل و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ترتیب داده ایم و در حال پیگیری موضوع هستیم.

معاون شرکت ارتباطات زیرساخت با بیان اینکه در این جلسات وظایف هر مجموعه برای ارتقای سرویس اینترنت به صورت شفاف مشخص خواهد شد، ادامه داد: کیفیت و سرعت اینترنت چیزی نیست که تنها یک شرکت بتواند پاسخگوی آن باشد و فاکتورهای مختلفی در این زمینه وجود دارد؛ براین اساس قصد داریم در این جلسات، تمامی جوانب را بررسی کرده و بتوانیم بزودی با ارائه راه حل، شاهد تاثیر در کیفیت شبکه اینترنت برای دسترسی کاربران باشیم.

2326328 251

کریمی با اشاره به الزامی که از سوی وزیر ارتباطات برای ارتقای اینترنت به زیرساخت داده شده است خاطرنشان کرد: در این الزام، از شرکت ارتباطات زیرساخت خواسته شده تا کیفیت سرویس اینترنت را بررسی و راههای افزایش کیفیت سرویس را استخراج کند تا کیفیت و سرعت اینترنت ارتقا یابد. وی گفت: در این راستا شرکت ارتباطات زیرساخت، با درنظر گرفتن شرایط فعلی، مجددا وظایف هر شرکت ارائه دهنده سرویس را در چارچوب امروزی اینترنت تبیین می کند و بزودی نتایج این جلسات رسانه ای خواهد شد.

معاون شرکت ارتباطات زیرساخت با تاکید بر اینکه هم اکنون مشکلی در ظرفیت پهنای باند اینترنت وجود ندارد، افزود: از مجموع 140 گیگابیت بر ثانیه پهنای باند اینترنت حدود، 25 گیگابیت پهنای باند اضافی و بدون متقاضی وجود دارد اما به دلیل عدم ارتقای سرویس، کاربران نهایی با توجه به افزایش ظرفیت پهنای باند، درسرعت دسترسی به اینترنت، تغییری احساس نمی کنند.

وی با بیان اینکه باید سرعت دسترسی کاربران به اینترنت تغییر یابد و دسترسی کاربران به سرعتهای بالاتر ارتقا پیدا کند ادامه داد: زمانی استفاده از اینترنت با سرعت 128 کیلوبیت بر ثانیه مطلوب بود و حتی با اینترنت دایل آپ هم می شد بسیاری از صفحات اینترنتی را باز کرد، اما هم اکنون با توجه به حجم صفحات اینترنتی به دلیل تصاویر سنگین و فایل های فلش، امکان دسترسی کاربر با سرعت 128 کیلوبیت با مشکلاتی روبرو است و براین اساس با تغییر شرایط دسترسی می توان برخی از این مشکلات را رفع کرد.

معاون شرکت ارتباطات زیرساخت در مورد سرعت واقعی اینترنت که کاربران ایرانی دریافت می کنند نیز به مهر گفت: بهترین روش برای آنکه کاربران اطمینان داشته باشند که سرعت واقعی اینترنت را دریافت می کنند تست سرعت اینترنت است که در این زمینه می توانند از سایتهای بین المللی فعال کمک گرفته و سرعت اینترنت دریافتی خود را در بازه های مختلف شبانه روز چک کنند؛ چرا که به صورت شهودی نمی توان در مورد سرعت اینترنت قضاوت کرد و باید این موضوع به صورت فنی و مستند بررسی شود.


ایران شبکه اطلاعاتی سلامت ویژه کشورهای اسلامی راه‌اندازی می‌کند/ ارائه خدمات پزشکی آنلاین
مهر/ شبکه اطلاعاتی و ارتباطی سلامت کشورهای اسلامی، با مدیریت سازمان نظام پزشکی ایران و اتاق اسلامی و با حمایت وزارت بهداشت و درمان، سازمان میراث فرهنگی و آستان قدس رضوی نیمه دوم امسال راه اندازی و عملیاتی می شود.

محمد جهانگیری – معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی کشور، ایجاد و راه اندازی شبکه سلامت کشورهای اسلامی را پیرو مصوبه وزرای گردشگری کشورهای اسلامی در کنفرانس سلامت گردشگری کشورهای اسلامی عنوان کرد و گفت: تاکنون 4 کنفرانس سلامت گردشگری کشورهای اسلامی با همکاری سازمان کنفرانس اسلامی، وزارت امور خارجه، وزارت بهداشت و سازمان میراث فرهنگی و اتاق اسلامی در ایران برگزار شده که در چهارمین دوره این کنفرانس، ایجاد بانک اطلاعاتی سلامت کشورهای اسلامی یکی از دستاوردهای این کنفرانس بوده که به تصویب وزرای گردشگری کشورهای حاضر در کنفرانس رسیده است.

وی با بیان اینکه طراحی این شبکه توسط ایران و با مشارکت سازمان نظام پزشکی و اتاق اسلامی انجام می شود، افزود: این طرح مورد حمایت وزارت بهداشت و درمان، سازمان میراث فرهنگی و آستان قدس رضوی قرار گرفته است.

معاون برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی کشور با بیان اینکه این شبکه اطلاعاتی و ارتباطی، نیمه دوم امسال به بهره برداری می رسد اظهار داشت: این مرکز همزمان با برگزاری کنفرانس گردشگری سلامت کشورهای عضو اکو و کشورهای اسلامی عملیاتی شده و آغاز به سرویس دهی می کند.

2326329 422

جهانگیری با اشاره به ویژگی های خدمات مدنظر این شبکه گفت: قرار است سرویس های ویژه در خصوص گردشگری سلامت برای ایرانیان داخل کشور و نیز برای کسانی که به ایران سفر می کنند ارائه دهیم؛ همچنین ارائه و معرفی توانمندی های هر کشور در حوزه خدمات سلامت روی این بستر انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه خدماتی روی این شبکه ارائه خواهد شد که مورد تائید وزارت بهداشت کشورها و سازمانهای بین المللی باشد خاطرنشان کرد: این خدمات شامل تشکیل پرونده برای گردشگران کشورهای اسلامی و ارائه سرویس های آنلاین و اینترنتی در حوزه پزشکی و سلامت خواهد بود. این مقام مسئول ادامه داد: در این بانک اطلاعاتی، پرونده سلامت هر فرد با رضایت شخص و پزشک مربوطه تشکیل و در دسترس قرار می گیرد.

وی با تاکید براینکه بسیاری از کشورها، از توانمندی های ایران در حوزه خدمات سلامت مطلع نیستند گفت: راه اندازی این شبکه اطلاعاتی در وهله اول می تواند معرفی توانمندی کشورمان را به همراه داشته باشد و از طرفی استفاده مشترک از توان کشورهای اسلامی برای حوزه پزشکی و سلامت از دیگر اهداف این پروژه خواهد بود.

معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی کشور، مدیریت هزینه و استفاده از سرویس های آنلاین و اینترنتی را از جمله ویژگی های این شبکه اطلاعاتی عنوان کرد و گفت: موضوع آنلاین و از راه دور میان کشورها و پزشکی از راه دور، تله سرجری (انتقال اطلاعات پزشکی با تصاویر و ویدئو) و تله مدیسین در جهت توسعه سلامت در کشورهای اسلامی از دیگر برنامه های مدنظر است که بر روی این شبکه اطلاعاتی فعال خواهد شد.


اجرای طرح استان مجازی کلید خورد/ پیاده سازی الزامات شبکه ملی اطلاعات
مهر/ شورایعالی فضای مجازی کشور در راستای تحقق طرح شبکه ملی اطلاعات تفاهم نامه اجرای طرح استان مجازی را به منظور ارائه خدمات به آحاد شهروندان، ایجاد بستر توسعه فرهنگ ایرانی اسلامی و افزایش امنیت با استانداری کرمانشاه امضاء کرد.

محمدحسن انتظاری دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور در دیدار با استاندار کرمانشاه درخصوص اهمیت فضای مجازی در کشور گفت: بحث فضای مجازی در ایران با اینترنت شروع شد و در حال حاضر نزدیک به 50 میلیون کاربر اینترنت در ایران است که با توجه به سرعت تحولات در این فضا مقام معظم رهبری در 17 اسفند ماه 1390 دستور تاسیس شورای عالی فضای مجازی را دادند تا این شورا در کنار شورای عالی امنیت ملی و شورای عالی فرهنگی به عنوان سومین شورای عالی کشور مدیریت تحولات در این فضا را بر عهده گیرد. همچنین مرکز ملی فضای مجازی در این شورا راه اندازی شد تا یک مواجهه فعال با فضای مجازی داشته و از فرهنگ ایرانی اسلامی براساس سه اصل استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی در این فضا صیانت کند.

وی با اشاره به محورهای اصلی حکم مقام معظم رهبری برای ایجاد شورای عالی فضای مجازی در کشور گفت: در این حکم نیز بهره‏ گیری حداکثری از فرصت‏های ناشی از فضاي مجازي در جهت پیشرفت همه جانبه کشور، ارائه خدمات گسترده و مفید فضاي مجازي به اقشار گوناگون مردم، برنامه‏ ریزی و هماهنگی مستمر به منظور صیانت از آسیب‏های ناشی از فضاي مجازي و سرمایه‏ گذاری وسیع و هدفمند در زمينه فضاي مجازي به عنوان محورهای اصلی مطرح شده و ما امیدواریم بتوانیم در راستای این حکم، شبکه ملی اطلاعات را در استان کرمانشاه با اجرای طرح استان مجازی کرمانشاه در چارچوب مصوبات شورا و از طریق مرکز ملی فضای مجازی پیاده سازی کنیم.

2326330 995

انتظاری با بیان اینکه با راه اندازی این طرح استان کرمانشاه پیشرو در اجرای شبکه ملی اطلاعات بوده و می تواند به عنوان الگو برای سایر استان های کشور قرار گیرد، تصریح کرد: براساس تاکیدات رهبری در شبکه ملی اطلاعات دو راهبرد اساسی زیرساخت و محتوا با حفظ هویت ملی و اسلامی در نظر گرفته شده است. در حال حاضر با محتوای تولیدی خارج از کشور مواجه هستیم که باید با تولید محتوای بومی، نرم افزارهای بومی، بازی های یارانه ای ملی و …. بتوانیم فرهنگ ملی را در فضای مجازی نهادینه کنیم.

وی با اشاره به تاثیر فضای مجازی در تمامی عرصه های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی افزود: فضای مجازی امتداد فرهنگ و اجتماع انسانی در فضاي شبکه‏ های اطلاعاتی بر بستر فناوری اطلاعات و ارتباطات است و این بدان معناست که اجتماع و فرهنگ نوين انسانی در بستر فناوری اطلاعات و ارتباطات شکل می‏ گيرد که براساس این تعریف وجه انسانی فضای مجازی، اصل و مبنای شکل‏ گيری آن است.

دبیر شورایعالی فضای مجازی افزود: در برنامه پنجم توسعه هشت اولویت توسعه دولت الكترونيكي (با محوريت ارائه خدمات دولتي)، توسعه تجارت و بانکداري الکترونيکي، توسعه فرهنگ ايراني- اسلامي در فضاي مجازي، توسعه سلامت و رفاه اجتماعي، توسعه زيرساخت هاي فناوري اطلاعات، گسترش امنيت فضاي توليد و تبادل اطلاعات، بسط قوانين و مقررات ناظر بر فضاي مجازي و عدالت الكترونيكي مطرح شده است و در همین راستا نظام حکومتی در مدل راهبری کلان فضای مجازی که طراحی شده راهبردهای ملی را پیش خواهد برد.


حضور 260 مركز علمي در همایش مديران فناوري اطلاعات
مهر/ 260 مرکز علمی در دومین همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات مراکز علمی کشور حضور می یابند.

دومين همايش ملي مديران فناوري اطلاعات مراكز علمي كشور 21 خرداد جاری توسط پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات در سالن همايش‌هاي مركز تحقيقات مخابرات (پژوهشگاه ارتباطات و فناوري اطلاعات) برگزار مي شود.

2326333 157

در این همایش 360 نفر از 260 مؤسسه و مركز علمي ثبت‌نام کرده اند. در ميان ثبت‌نام‌كنندگان، اسامي دانشگاه‌هاي برگزيده و ديگر مراكز علمي كشور وجود دارند كه از اين ميان 68 دستاورد فناورانه را براي دبيرخانه همايش ارسال کرده اند. از ميان دستاوردهاي ارسالي به دبيرخانه همايش، دستاوردهاي برگزيده، در همايش ارائه و تقدير مي‌شوند.


سقف تعرفه مکالمات تلفن ثابت در سال 93
ایسنا/ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات سال گذشته تعرفه‌های جدید را به منظور شفافیت و ساده‌سازی و حذف پالس محوری از تعرفه‌های تلفن ثابت، محاسبه کارکرد مشترکین بر مبنای دقایق استفاده، اجرای طرح یکسان‌سازی کد در سطح استان‌ها، یکنواخت‌سازی تعرفه‌های تلفن همراه، توسعه شبکه تلفن ثابت با تضمین درآمد عادله برای شبکه تلفن ثابت، برقراری عدالت تعرفه‌ای با حذف منطقه‌های (زون‌های) بین‌شهری و تعیین آبونمان به صورت پلکانی، فراهم کردن امکان تعریف بسته‌های تعرفه‌ای مختلف توسط اپراتور، نظارت‌پذیری بهتر و پایه‌گذاری نظام تعرفه‌ای علمی، بررسی و تصویب کرد.

بر این اساس سقف تعرفه مکالمات تلفن ثابت از ابتدای سال 1393 به ازای هر دقیقه مکالمه به شرح جدول زیر تعیین می‌شود:

همچنین آبونمان ماهیانه هر خط تلفن ثابت (ریال) از ابتدای سال 1393 به شرح جدول زیر تعیین می‌شود:

بر این اساس اعمال آبونمان تعیین شده در این بند، صرفا پس از اجرای طرح یکسان‌سازی کد در سطح هر استان و از آغاز اولین دوره صورتحساب پس از اجرای طرح مذکور انجام می‌شود. همچنین آبونمان قابل دریافت از مشترکین تلفن ثابت، مجموع آبونمان ثابت و متغیر است.

تعرفه پایه یک دقیقه مکالمه درون شبکه‌ای تلفن همراه برای سیم‌کارت‌های دائمی 499 ریال و سقف آن 599 ریال تعیین شده و سقف تعرفه‌ی یک دقیقه مکالمه درون شبکه‌ای تلفن همراه برای سیم‌کارت‌های اعتباری 899 ریال تعیین شد.


رونمایی نرم‌افزار جدید آنلاین تریدینگ در نمایشگاه بورس
مهر/ نرم افزار جدید معاملات آنلاین در حاشیه هشتمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه برای سرمایه گذاران رونمایی شد. در تولید این نرم افزار که با معماری جدید نرم­ افزارهای مبتنی بر تراکنش بالا و یکپارچه با سیستم مدیریت کارگزاری تهیه شده، پیش نیازهای گسترش سیستم های کارگزارای الکترونیک در آینده بازار سرمایه مد نظر قرار داده شده و با توجه به ورود ابزارهای جدید مالی و تحلیلی در سال های آتی، این سیستم کارایی و امکانات مورد نیاز سرمایه­ گذاران حرفه ای را فراهم خواهد آورد.

نرم افزار DTTS، در مرداد ماه 1392 مجوز فعالیت خود را از سازمان بورس و اوراق بهادار دریافت کرده و تا به امروز به صورت آزمایشی مورد بهره ­برداری قرار گرفته و همزمان با نمایشگاه بورس به تمام علاقه مندان، از طریق کارگزاری بانک پاسارگاد ارائه خواهد شد.

2326338 756

مشاهده لحظه ای عملکرد پرتفوی، مشاهده همزمان مظنه بازار دو نماد در صفحه، مشاهده آخرین معاملات روی یک نماد، نمودار تغییرات قیمت و حجم در طول بازار، واسط کاربری انعطاف پذیر برای چیدمان مطلوب اطلاعات، گزارش های کامل حسابداری و معاملات و لینک نام نماد به اطلاعات آن در سایت مدیریت فناوری بورس تهران بخشی از امکانات این سامانه است.

کارشناسان ثبت نام این نرم افزار، در محل غرفه گروه مالی پاسارگاد آمادگی ثبت نام و راهنمایی در خصوص استفاده از خدمات این نرم افزار را داشته و همچنین برای علاقه مندان اتصال سیستم به حسابهای بانک پاسارگاد، افتتاح حساب بانک پاسارگاد در محل غرفه انجام خواهد گرفت.

نرم افزار یکپارچه مدیریت کارگزاری و معاملات آنلاین داتکس، آمادگی ارائه خدمات معاملات آنلاین به کلیه کارگزاری های علاقه مند به گسترش فعالیت های آنلاین را داشته و غرفه این شرکت پذیرای مدیران و کارشناسان بازار سرمایه جهت معرفی این سیستم خواهد بود. نرم­ افزار جدید معاملات آنلاین شرکت داتکس با همکاری شرکت کارگزاری بانک پاسارگاد در حاشیه برگزاری هشتمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه برای سرمایه گذاران رونمایی می شود.

انتشار اخبار در این بسته خبری لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران بازنشر می‌شود.
انتهای پیام/


2243497 392

2140465 869

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا