گوناگون

اعطای یک هزار و 530 میلیارد ریال تسهیلات به اسیب دیدگان برف

81236306 5821039

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی استانداری مازندران ˈ علی احسانی ˈ گفت : در راستای پرداخت تسهیلات به آسیب دیدگان ناشی از برف سنگین و سرمازدگی اخیر در استان ، پیرو مذاکرات و پیگیری های انجام شده و تصویب هیأت وزیران ، مبلغ یک هزار و 530 میلیارد ریال شامل یک هزار و 230 میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت به بخش کشاورزی و تولیدی و 300 میلیارد ریال به بخش صنعت و خدمات استان اختصاص یافت.

وی افزود: این تسهیلات توسط بانک مرکزی ، با معرفی دستگاههای اجرایی ذیربط و با هماهنگی استانداری و به تشخیص کارگروه بند (د) تبصره 11 قانون بودجه سال 93 به آسیب دیدگان ناشی از برف سنگین و سرما زدگی پرداخت می شود که در این راستا طبق مصوبه ، بدهی احتمالی سالهای قبل آسیب دیدگان به بانک ها، مانعی جهت دریافت این تسهیلات محسوب نمی شود.

وی تصریح کرد : هم چنین به تشخیص کارگروه یادشده و استمهال تسهیلات سر رسید شده در بخش کشاورزی و تولیدی به مدت سه سال اقدام خواهد شد.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری مازندران سود و کارمزد این تسهیلات اعطایی را پنج درصد کمتر از نرخ مصوب شورای پول و اعتبار برای بخش کشاورزی،تولیدی، صنعت و خدمات ذکر و تصریح کرد: بازپرداخت این تسهیلات حداکثر پنج ساله بوده و بر حسب نوع فعالیت های تولیدی با رویکرد بهره مندی حداکثری خسارت دیدگان، به واجدین شرایط اعطا می شود.

احسانی شرایط اعطای این تسهیلات را نیز تشریح کرد و گفت: داشتن پوشش بیمه ای مناسب، اصلاح و تغییر الگوی کشت از طریق ترویج کاشت محصولات و پایه های مقاوم به سرما و یخ زدگی در مواردی که منجر به بازسازی و یا نوسازی باغات می شود و رعایت اصول نظارت دقیق فنی در بازسازی، بهسازی ، ایمن سازی و مقاوم سازی واحدهای تولیدی، صنعت، و خدمات در برابر حوادث غیر مترقبه از ملزومات اعطای این تسهیلات می باشد.

وی یاد آور شد : معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری ، پرداخت یارانه سود،کارمزد و مانده مطالبات معوق شامل اصل سود تسهیلات اعطایی به خسارت دیدگان را تضمین و تعهد نموده که هزینه های یاد شده پس از اعلام بانک مرکزی در لایحه بودجه سال بعد پیش بینی و به شبکه بانکی پرداخت گردد.

زمستان سال گذشته بارش بی سابقه برف در استان مازندران خسارت های سنگین مالی به کشاورزان ، باغداران و دامداران این استان وارد کرد.ک/1

608

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا