گوناگون

اعلام سیاستهای جدید وزارت بهداشت در حوزه سلامت دهان و دندان

سلامت نیوز: رئیس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت اظهارداشت: ایران به لحاظ دستیابی شیوه های نوین درمانی سلامت دهان و دندان در جایگاه مناسبی در بین سایر کشورها قرار دارد.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر محمدحسین خوشنویسان در سمینار کشوری سلامت دهان و دندان از همکاری این اداره با سازمان بهداشت جهانی از سال 2010 خبر داد و افزود: این همکاری موجب انجام اقدامات موثر و زیربنایی در زمینه بهداشت دهان و دندان شده است.

وی، ارائه آموزش به بیش از 300 دانشجو، پذیرش 25 دندانپزشک در مقطع PHD،‌ انجام تحقیقات کاربردی بر اساس یافته های علمی، ‌ارائه 60 مقاله علمی – پژوهشی، برگزاری جلسات با حضور نمایندگان کشورهای منطقه، برگزاری کارگاه تربیت مربی با حضور 200 نفر و تهیه کتاب مرجع برای کل رشته های دندانپزشکی را از جمله اقدامات این اداره در طول 4 سال همکاری با سازمان بهداشت جهانی عنوان کرد.

خوشنویسان، استفاده از گروههای بومی و ورود آنان به سیستم دولتی برای پوشش برنامه های پیشگیری و آموزشی به منظور ارتقای بهداشت دهان و دندان را از سیاستهای جدید وزارت بهداشت اعلام کرد.

وی افزود: بیماریهای دهان و دندان زمینه ابتلا به سایر بیماریها مانند دیابت، سرطان، ‌بیماریهای تنفسی و گوارشی، زایمان زودرس در خانمها و بیماریهای قلبی و عروقی می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا