گوناگون

افتتاح 111 هزار واحد مسكن روستايي مازندران/ 80 درصد مساکن تخریب شده در برف سال 92 نوسازی شد

به گزارش خبرنگار مهر، معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران عصر سه شنبه در آیين بهره برداري از اين واحد مسكوني در روستاي كشكسراي نوشهر كه در اثر برف 92 دچار خسارت شد و عمليات بازسازي در آن صورت گرفت، گفت: از سال 84 تاکنون بالغ بر 120هزار نفر به بانک معرفی شده و از این میزان 117هزار نفر موفق به دریافت تسهیلات شده و 111هزار نفر پایان کار  واحدهاي مسكوني خود را دریافت کردند.

علیرضا قلی نژاد در حاشیه این مراسم با بيان آنكه بیش از يك هزار میلیارد تومان اعتبار بابت ساخت این واحدها بطور متوسط هزينه شده است گفت: در کل کشور 200 هزار نفر برای دریافت تسهیلات از سوی بنیاد كشور به بانک معرفی شدند و در استان مازندران نيز از سال 84 تاكنون بيش از 120 هزار نفر معرفي شدند.

وي افزود: مازندران جزو سه استان برتر است که بیشترین سهمیه اعطاي تسهیلات نوسازي و مقاوم سازي را در اختیار دارد كه نشاندهنده وظیفه شناسی در حوزه متقاضیان ساخت و ساز در مناطق روستایی است.

وي در ادامه با اشاره به خسارت واحدهاي مسكوني در  برف سال گذشته در غرب استان گفت: 14 هزار واحد خسارت دیده در غرب مازندران بر اثر بارش برف شناسایی شد كه 9 هزار واحد مسكوني موفق به تشكيل پرونده شدند و 6 هزار و 100 نفر نيز تسهيلات دريافت كردند.

قلي نژاد با اشاره به نوسازي واحدهاي تخريبي ناشي از برف اضافه كرد: تاكنون 80 درصد واحدهاي تخريبي در غرب مازندران نوسازي شده كه بيش از 30 واحد آن در شهرستان نوشهر و چالوس قرار دارد و موفق به دريافت تسهيلات 20 ميليون توماني با سود 5 درصد  به ازاي هر واحد شدند.

فرماندار شهرستان نوشهر نيز در آئين بهره برداري از واحد روستايي در كشكسراي اين شهرستان گفت: بنياد مسكن در هر نقطه از كشور در حوزه بهسازي و نوسازي واحدهاي روستايي وارد شد موفق شده تا آرامش نسبي براي خسارت ديدگان ناشي از حوادث طبيعي بوجود آيد.

محمد علي قمي اويلي با اشاره به نزديكي سالروز بحران برف در غرب مازندران گفت: در شهرستان نوشهر در بخش واحدهاي مسكوني روستايي، شهري و سازه هاي تجاري، يكهزار و 95 واحد در برف 92 دچار خسارت صفر تا صد در صد شدند.

وي افزود: خوشبختانه در حوزه مقاوم سازي و نوسازي واحدهاي مسكوني توسط بنياد مسكن اقدامات مطلوب و خوبي صورت گرفته اما هنوز در حوزه واحدهاي كشاورزي و مزارع و باغات آسيب ديده از بارش برف اقدامي صورت نگرفته است و كشاورزان و دامداران منطقه در انتظار تسهيلات در بخش كشاورزي هستند.

رئيس بنياد مسكن انقلاب اسلامي نوشهر نيز در اين مراسم با اشاره به خسارت 63 روستاي شهرستان نوشهر بر اثر برف سال 92 گفت: بيش از 3 ميليارد و 70 ميليون ريال كمك بلاعوض در بين آسيب ديدگان برف در نوشهر توزيع شد.

يزدان كرد با اشاره به توزيع قريب 15 هزار مترمربع ايرانيت جهت پوشش واحدهاي خسارت ديده ناشي از برف افزود: در بخش وام تعميراتي مبلغ 33 ميليارد و 300 ميليون ريال ، در بخش وام احداثي مبلغ 12 ميليارد ريال و در بخش وام معيشتي نيز مبلغ يك ميليارد و 500 ميليون ريال تسهيلات به آسيب ديدگان برف در نوشهر اعطا شد.

وي در بخش ديگر با اشاره به بهسازي 9 هزار و 529 واحد مسكن روستايي از سال 84 تاكنون در شهرستان نوشهر گفت: براي 8 هزار و 869 واحد روستايي نيز در شهرستان نوشهر پايان كار صادر شده است.

رئيس بنياد مسكن انقلاب اسلامي نوشهر خاطرنشان كرد: 6 هزار و 770 فقره سند روستايي در نوشهر صادر شده و تعداد 2 هزار و 300 فقره سند روستايي نيز در مرحله پاياني صدور قرار دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا