گوناگون

افزایش دو پرواز به تهران از این هفته در فرودگاه یزد

81242801 5832202

ˈسعدالله وطن خواهˈ روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به برخی اشکالات در پروازهای یکی از شرکت ها افزود: از آنجا که بخشی از هواپیماهای شرکت آسمان با مشکل روبرو شدند که در شماری از پروازها از هواپیماهای شرکت های کیش ایر و نفت استفاده می شود.

وی با بیان اینکه پرواز تهران – یزد و بالعکس در روزهای چهارشنبه و جمعه است، اظهار کرد: از این هفته دو پروازهای روز چهارشنبه ساعت 5 صبح از تهران و 7:15 از یزد و جمعه ها ساعت 8:45 از تهران و 21:30 از یزد انجام می شود.

مدیرکل فرودگاههای استان یزد در باره بیشترین تقاضا برای افزایش پروازها از یزد گفت: اولین و بیشترین تقاضا برای پرواز از یزد ، تهران و سپس مشهد و زاهدان است که در صورت اعلام آمادگی می توانیم این پروازها را اضافه کنیم.

وطن خواه، در باره وضعیت پروازهای گردشگری استان نیز گفت: هم اکنون دو پرواز به کیش داریم ولی به سایر مناطق گردشگری پروازی نداریم ضمن آنکه قبلا پرواز به کیش فصلی است و معمولا در تابستان که هوا گرم تر است کمتر می شود با این حال دو پرواز را نگهداشته ایم.

وی، در تشریح فعالیت این فرودگاه یزد با اشاره به اتمام پروازهای حج عمره که از چهارم دی سال 92 آغاز شده و تا 25تیرماه 93 ادامه داشت، اظهار کرد: امسال 54 هزار و 825 زائر در قالب 188پرواز به مکه و مدینه اعزام شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ تعداد پرواز 65درصد و به لحاظ تعداد زائر (اعزام و پذیرش) 62درصد رشد نشان می دهد.

این مسوول در گزارشی درباره عملکرد سه ماه اول امسال نیز گفت: در این مدت 2120 پرواز در این فرودگاه انجام شده که از این تعداد، 1240 پرواز مسافری و بقیه نظامی و آموزشی بوده است.

وطن خواه افزود: در این مدت تعداد پروازهای مسافری 5.9 درصد رشد داشته و تعداد 114هزار و 850 مسافر از فرودگاه یزد اعزام و پذیرش شده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 27 درصد رشد داشته است.

مدیرکل فرودگاههای استان یزد با اشاره به اینکه پروازهای خارجی ما به حج و عتبات و عالیات اختصاص دارد، از رشد 5.47 درصدی اعزام و پذیرش مسافر خارجی خبر داد.

وی ادامه داد: در مجموع اعزام و پذیرش مسافر در پروازهای داخلی و خارجی 32درصد و با مسافر 59 درصد رشد نشان می دهد .

این مسوول یادآور شد: در این مدت نشست و برخاست هواپیما در فرودگاه شهید آیت الله صدوقی یزد نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد 57 درصدی در پروازهای خارجی برخوردار بوده است.

مدیرکل فرودگاههای استان یزد با اشاره به کسب رتبه سوم آموزش از سوی فرودگاه شهید آیت الله صدوقی یزد در بین فرودگاههای کشور یادآور شد: در سال1392 این فرودگاه با پیگیری های مستمر و برگزاری های دوره های آموزشی تخصصی و عمومی توانست سرانه آموزش 109 نفر ساعت را برای هر نفر از کارکنان محقق سازد.

میانگین 31 پرواز در هفته از تهران به یزد و بالعکس انجام می شود. ک/3

1968/616

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبير:
mail32 newsroom@irna.ir

contact تماس بی واسطه با مسئولین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا