گوناگون

افزایش سرانه آرد در خلخال

81231627 5813278

به گزارش ایرنا ، مهدی احمدی روز چهارشنبه در همایش توجیهی نانوایان خلخال افزود: درخواست های مکرر نانوایان و مردم خلخال و احساس نیاز در تعطیلات تابستان برای تامین نان مورد نیاز گردشگران و مسافران از دلایل افزایش سرانه آرد در منطقه است.

وی گفت: فرمانداری خلخال واگذاری امور مربوط به آرد و نان به اتحادیه خلخال را در نظر گرفته بود ولی به علت مخالفت نانوایان با این کار ستاد آرد و نان فرمانداری همچنان به عنوان متصدی امر در تامین و توزیع آرد و نظارت بر کار نانوایان خلخال فعالیت خود را ادامه داد.

وی افزود: فقط بخشی از کارهای جزیی مربوط به نانوایی ها به اتحادیه نانوایان این شهرستان واگذار خواهد شد.

احمدی اظهار کرد: اعتراض بیشتر نانوایان خلخال مبنی بر وجود تخلف در برگزاری انتخابات نظام صنفی اتحادیه نانوایان خلخال قابل بررسی بوده و پس از بررسی موضوع در صورت اثبات تخلف انتخابات اتحادیه نانوایان خلخال باطل و این انتخابات دوباره برگزار می شود.

وی با قدردانی از نانوایانی که در پخت نان مرغوب تلاش می کنند از تشویق ماهانه نانوایان برتر و تلاشگر خلخال از سوی ستاد آرد و نان این شهرستان خبر داد.

وی افزود: با نانوایانی که در تهیه قوت قالب مردم خلخال کوتاهی کرده و تخلف می کنند نیز به شدت برخورد خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به این که تعیین نرخ نان کشوری بوده و تا دریافت دستورالعمل جدیدی از مرکز کشور هیچ افزایشی در قیمت ایجاد نخواهد شد گفت: نانوایان خلخال موظف به رعایت وزن چانه و فروش نان به نرخ تعیین شده بوده و افزایش هزینه های انرژی و یا بیمه کارگران در نانوایی ها نمی تواند دلیلی بر کم فروشی و یا گرانفروشی از سوی نانوایان این شهرستان باشد.

احمدی با تاکید بر لزوم رعایت ساعات پخت از سوی نانوایان خلخال افزود: نانوایان خلخال موظف به رعایت موازین بهداشتی از جمله حذف جوش شیرین از خمیر نان و استفاده از روپوش و کلاه هنگام کار هستند.

وی از کاهش 17 درصدی میزان استفاده از جوش شیرین در نانوایی های خلخال در سه ماه اول امسال نسبت به سال گذشته خبرداد و گفت: پارسال 47 درصد نانوایی های این شهرستان در تهیه خمیر نان از جوش شیرین استفاده کرده اند که با تلاش مسوولان بهداشت محیط دانشکده علوم پزشکی خلخال و افزایش شدت برخورد با نانوایان خاطی این میزان به 30 درصد کاهش یافته است.

فرماندار خلخال در این مراسم با قدردانی از تلاش احمد قنبری دبیر قبلی ستاد آرد و نان خلخال محسن مردی را به عنوان دبیر جدید این ستاد معرفی کرد.

شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.

7119/594/530

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا